Zaciski hamulców

Części do skuterów » Hamluce w skuterze » Zaciski hamulców

Zaciski hamulców

Zaciski hamulców są niewielkimi, ale bardzo istotnymi częściami układu hamulcowego w skuterze. Stanowią one element budowy hamulca tarczowego. Pompa hamulcowa przetłacza hamulcowy płyn przez przewód do zacisku hamulcowego. Zaciski hamulcowe w przypadku skuterów są ruchome. Dzięki ich prawidłowemu działaniu jest możliwe przesunięcie tłoka.

Zaciski są niewielkimi elementami układu hamulcowego. Ich prawidłowe działanie jest jednak niezbędne do tego, żeby skuter mógł być prawidłowo i bezpiecznie zatrzymany. Usterki zacisków hamulcowych zdarzają się stosunkowo często, co jest związane m.in. z tym, że wspomniane elementy pracują w bardzo trudnych warunkach. Podczas jazdy skuterem zaciski hamulcowe są narażone na działanie dużych sił, wysokich temperatur oraz zanieczyszczeń. Są to czynniki, które przyspieszają zużycie opisywanych elementów.

Niektóre usterki zacisków mogą być naprawione za pomocą specjalnych zestawów montażowych lub naprawczych przeznaczonych do hamulcowego układu skutera. Zużycie zacisków postępuje stopniowo ? pierwsze oznaki zużycia tych elementów są bardzo trudne do zdiagnozowania. Zacisk hamulcowy dawniej był zwany kalipem. W zależności od tego, w jaki sposób są one zamontowane w układzie można wyróżnić zaciski sztywne, przesuwne i pływające.

Do produkcji zacisków hamulcowych wykorzystuje się żeliwo, albo lekkie stopy metali o wysokiej wytrzymałości. Głównym zadaniem zacisków hamulcowych jest wytworzenie siły potrzebnej do ściśnięcia tarczy hamulcowej przez dwa klocki. Zaciski obejmują tarczę po obu stronach i mogą być przymocowane nieruchomo (zaciski stałe), osadzone w sztywnym wsporniku (zaciski pływające), albo we wsporniku z prowadnicami (zaciski przesuwne).

Przeczytaj tażkże:

Głowice Do części skuterowych potrzebnych do prawidłowego działania silnika należą między innymi głowice. O ich awarii mogą świadczyć choćby ślady oleju pojawiające się na filtrze powietrza. Może temu towarzyszyć wypychanie bagnetu oleju i wydobywanie...

Wariator Wariator jest częścią układu napędowego pełniącą ogromną rolę w zakresie możliwości osiągania prędkości i dynamiki jazdy. Odpowiednie regulowanie wariatora i kontrolowanie jego stanu zużycia pomaga zoptymalizować przyspieszenie i prędkość...

Kolanka wydechowe Kolanka wydechowe są drobnymi elementami potrzebnymi do prawidłowego funkcjonowania układu wydechowego. Kolanka wydechowe odpowiadają za usuwanie spalin z cylindra silnika. Wspomniane elementy układu wydechowego mocuje się do cylindra wykorzystując...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt