Włączniki wentylatora chłodnicy

Części do skuterów » Silnik skutera » Włączniki wentylatora chłodnicy

Włączniki wentylatora chłodnicy

Włączniki wentylatora chłodnicy są nazywane także termostatami. W wielu skuterach te mechaniczne urządzenia umieszcza się pod głowicą. Mogą być one także wkręcane w głowicę z zewnątrz. Głównym zadaniem włącznika wentylatora chłodnicy jest zamknięcie przepływu cieczy chłodzącej do chłodnicy zanim silnik osiągnie optymalną temperaturę pracy. Wynosi ona około 80 stopni Celsjusza. Gdy silnik zostanie rozgrzany, termostat otwiera się, co umożliwia przepływ cieczy przez układ chłodniczy.

Potrzebny szczególnie zimą

Sprawnie działający termostat jest potrzebny zwłaszcza w okresie zimowym, gdy praca silnika odbywa się w niskich temperaturach. Bez włącznika wentylatora chłodnicy rozgrzanie silnika trwałoby zdecydowanie za długo. Termostat jest elementem budowy układu chłodzenia bez względu na jego typ. Obecnie w skuterach stosuje się jeden z dwóch typów systemów chłodzących silnik ? AC i LC.

Różnice między AC i LC

Układ chłodzenia LC charakteryzuje się bardziej skomplikowaną budową i większą mocą, co wpływa na lepsze osiągi. Niemniej system AC lepiej odprowadza ciepło z silnika ? ryzyko jego przegrzania jest mniejsze. Poza tym, układy chłodzenia LC dobrze pracują w różnych warunkach. Skutery chłodzone powietrzem (AC) w upalne dni niestety są podatne na ?zagrzanie? zwłaszcza, gdy kierowca pokonuje dłuższą trasę. Za bardziej wydajne systemy uchodzą układy z chłodzeniem cieczą.

Jak dbać o system chłodzenia?

System chłodzenia powietrzem wymaga obserwacji ? trzeba sprawdzać jaki jest stan wentylatora, czy nie trzeba go wymienić, jaki jest jego stopień zużycia i ewentualne uszkodzenia. System chłodzenia cieczą wymaga kontrolowania poziomu płynu chłodzącego. Gdy jego poziom spadnie poniżej dopuszczalnej wartości, wystarczy go uzupełnić i gotowe.

Przeczytaj tażkże:

Hamluce w skuterze Hamulce w skuterze są złożone z dźwigni hamulca, klocków i szczęk hamulcowych i pompy. Do sprawnego działania układu hamulcowego potrzebne są także szczelne przewody hamulcowe, przez które przepływa odpowiednia ilość płynu hamulcowego. O wysoką...

Wały korbowe Wały korbowe są niezbędne do przekształcenia ruchu posuwistego tłoka i korbowodu w ruch obrotowy. Najprostszym wałem korbowym, jaki spotyka się wśród pojazdów są rowerowe pedały z dźwigniami. W nowoczesnych silnikach skuterów wały korbowe są...

Filtry oleju Filtry oleju zapewniają odpowiednią klarowność tego płynu. Powinny być wymieniane co pewien czas, żeby pojazd prawidłowo funkcjonował. Filtry oleju są elementem układu smarowania skutera. Wspomniane elementy skutecznie oczyszczają olej silnikowy...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt