Wariator

Części do skuterów » Napędy skuterowe » Wariator

Wariator

Wariator jest częścią układu napędowego pełniącą ogromną rolę w zakresie możliwości osiągania prędkości i dynamiki jazdy. Odpowiednie regulowanie wariatora i kontrolowanie jego stanu zużycia pomaga zoptymalizować przyspieszenie i prędkość maksymalna.

Jak działa wariator?

Wariator jest specyficznym sprzęgłem, którego konstrukcja jest złożona z rolek rozsuwających się pod wpływem wzrostu prędkości obrotowej silnika. Wariator przybliża się do przeciwtalerza stopniowo, w miarę zwiększania się prędkości silnika. Kiedy obroty silnika zmniejszają się, rolki wariatora powracają do pozycji wyjściowej. Naprężenie wytwarzane przez wariator względem pasa napędowego zmniejsza się.

Modyfikacja wariatora

W ramach tuningu mechanicznego można nieco zmodyfikować konstrukcję wariatora poprzez wymianę rolek. Rolki można wymienić na lżejsze lub cięższe. Jeżeli masa rolek jest wyższa od zalecanej przez producenta, wariator zareaguje na prędkość obrotową silnika z opóźnieniem. Rolki o wyższej masie wypychają pas napędowy znaczne mocniej i dalej od osi wału. W efekcie skuter jest w stanie osiągnąć większą prędkość maksymalną. Jeżeli rolki wariatora zostaną wymienione na lżejsze skuter jeździ wolniej, ale rusza bardziej dynamicznie.

Objawy zużytego wariatora

Do głównych symptomów zużytego wariatora należą obniżenie prędkości ? podczas jazdy prędkość jest niższa niż powinna być przy bieżących obrotach. W takiej sytuacji z reguły trzeba wymienić tylko rolki. Gdyby prędkość była drastycznie niska w porównaniu z prawidłową prędkością przy danych obrotach, może być konieczna wymiana wariatora w całości. O zużytym wariatorze może też świadczyć duszenie się silnika przy dodaniu gazu.

Przeczytaj tażkże:

Pompy oleju Silnik tłokowy nie mógłby pracować sprawnie, gdyby nie otrzymał wsparcia ze strony pompy oleju ? zasadniczego elementu układu smarowania. Sprawnie działająca pompa oleju sprawia, że olej pełniący funkcję czynnika smarującego, może docierać nawet...

Linki gazu Linka gazu jest istotnym elementem nadwozia umożliwiającym kierowcy kontrolowanie prędkości pojazdu. Konstrukcja skutera obejmuje kilka podobnych części zamiennych. Linki łączą poszczególne części pojazdu zapewniając sprawne funkcjonowanie. Linka...

Głowice Do części skuterowych potrzebnych do prawidłowego działania silnika należą między innymi głowice. O ich awarii mogą świadczyć choćby ślady oleju pojawiające się na filtrze powietrza. Może temu towarzyszyć wypychanie bagnetu oleju i wydobywanie...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt