Wariator

Części do skuterów » Napędy skuterowe » Wariator

Wariator

Wariator jest częścią układu napędowego pełniącą ogromną rolę w zakresie możliwości osiągania prędkości i dynamiki jazdy. Odpowiednie regulowanie wariatora i kontrolowanie jego stanu zużycia pomaga zoptymalizować przyspieszenie i prędkość maksymalna.

Jak działa wariator?

Wariator jest specyficznym sprzęgłem, którego konstrukcja jest złożona z rolek rozsuwających się pod wpływem wzrostu prędkości obrotowej silnika. Wariator przybliża się do przeciwtalerza stopniowo, w miarę zwiększania się prędkości silnika. Kiedy obroty silnika zmniejszają się, rolki wariatora powracają do pozycji wyjściowej. Naprężenie wytwarzane przez wariator względem pasa napędowego zmniejsza się.

Modyfikacja wariatora

W ramach tuningu mechanicznego można nieco zmodyfikować konstrukcję wariatora poprzez wymianę rolek. Rolki można wymienić na lżejsze lub cięższe. Jeżeli masa rolek jest wyższa od zalecanej przez producenta, wariator zareaguje na prędkość obrotową silnika z opóźnieniem. Rolki o wyższej masie wypychają pas napędowy znaczne mocniej i dalej od osi wału. W efekcie skuter jest w stanie osiągnąć większą prędkość maksymalną. Jeżeli rolki wariatora zostaną wymienione na lżejsze skuter jeździ wolniej, ale rusza bardziej dynamicznie.

Objawy zużytego wariatora

Do głównych symptomów zużytego wariatora należą obniżenie prędkości ? podczas jazdy prędkość jest niższa niż powinna być przy bieżących obrotach. W takiej sytuacji z reguły trzeba wymienić tylko rolki. Gdyby prędkość była drastycznie niska w porównaniu z prawidłową prędkością przy danych obrotach, może być konieczna wymiana wariatora w całości. O zużytym wariatorze może też świadczyć duszenie się silnika przy dodaniu gazu.

Przeczytaj tażkże:

Sygnały dźwiękowe Elektronika skutera to nie tylko rozrusznik, czy świece zapłonowe, ale również sygnały dźwiękowe. Ich użycie jest prawdopodobnie najmniej skomplikowaną czynnością związaną z używaniem skutera. Wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk oznaczony...

Filtry paliwa skuterowe Filtry paliwa odpowiadają za to, żeby do gaźnika trafiało czyste paliwo. Im lepiej działa filtr paliwa, tym dłuższą żywotność ma gaźnik. Wszelkie zanieczyszczenia mają na niego bardzo niekorzystny wpływ. Filtry paliwa powinny być okresowo...

Wały korbowe Wały korbowe są niezbędne do przekształcenia ruchu posuwistego tłoka i korbowodu w ruch obrotowy. Najprostszym wałem korbowym, jaki spotyka się wśród pojazdów są rowerowe pedały z dźwigniami. W nowoczesnych silnikach skuterów wały korbowe są...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt