Uszczelniacze silnika

Części do skuterów » Silnik skutera » Uszczelniacze silnika

Uszczelniacze silnika

W miarę eksploatacji silnika spalinowego dochodzi do pogorszenia jego kondycji. Jego konstrukcja złożona z różnych elementów jest narażona na pracę w skrajnych warunkach, w tym między innymi na działanie niezwykle wysokich temperatur. Bardzo trudne warunki pracy jednostki napędowej powodują, że materiały wykorzystane do produkcji jej poszczególnych podzespołów ulegają stopniowemu zużyciu. Do zużycia elementów budowy silnika przyczynia się również tarcie między jego częściami.

Po co stosować uszczelniacze?

O konieczności naprawy silnika może świadczyć podwyższone zużycie oleju silnikowego, który może być spalany w komorze, bądź wyciekać poza silnik. Do przyczyn wycieku oleju należy wada lub uszkodzenie uszczelnienia silnika. Dlatego też uszczelniacze, określane też jako preparaty uszczelniające silnik są chętnie wybierane przez posiadaczy skuterów, jako sposób na budżetowe rozwiązanie problemów z wyciekającym olejem. Uszczelniacze mają charakter prewencyjny ? zapobiegają takim awariom, przynajmniej w teorii.

Jaki uszczelniacz wybrać?

Wybór odpowiedniego uszczelniacza może być trudny. W sklepach zajmujących się dystrybucją części do skuterów jest dostępnych wiele takich preparatów. Różnią się one pod względem pochodzenia, składu chemicznego i właściwości oraz oczywiście ? pod względem ceny. Niektóre uszczelniacze wchodzą w reakcje z uszczelkami wykonanymi ze sztucznych tworzyw, pełniących rolę standardowego uszczelnienia jednostki napędowej. Niektóre preparaty uszczelniające są skoncentrowane na tym, żeby zmniejszyć zużycie oleju ? wchodzą z nim w reakcje chemiczne, w celu zwiększenia jego gęstości.

Uważaj co i jak stosujesz

Stosowanie preparatów uszczelniających jest krytykowane przez mechaników. Uszczelniacze mogą rozwiązać problem, ale tylko tymczasowo. Nieprawidłowo wybrany i nieodpowiednio stosowany preparat uszczelniający może przynieść więcej szkody niż pożytku doprowadzając do bardzo kosztownej awarii.

Przeczytaj tażkże:

Silnik skutera Silnik skutera różni się od samochodowego napędu głównie pod względem pojemności. Nawet elektryczne silniki pojawiają się już na tym rynku, niemniej nie są one jeszcze tak rozpowszechnione, żeby mogły wyprzeć benzynowe jednostki. Konstrukcja...

Dozowniki oleju Dodatek oleju do paliwa jest stosunkowo niewielki. Wynosi on w granicach 2 - 4% paliwa i może być różny w zależności od zaleceń producenta skuterów. Współcześnie nie stosuje się już żadnych premixów, jak w czasach PRL. Nowoczesne skutery...

Stelaże i owiewki Stelaże i owiewki są częściami nadwozia skutera. Wspomniane elementy cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród osób, które przemierzają na jednośladowych pojazdach dłuższe trasy. Stelaże pod kufer są niezbędne do prawidłowego...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt