Uszczelniacze silnika

Części do skuterów » Silnik skutera » Uszczelniacze silnika

Uszczelniacze silnika

W miarę eksploatacji silnika spalinowego dochodzi do pogorszenia jego kondycji. Jego konstrukcja złożona z różnych elementów jest narażona na pracę w skrajnych warunkach, w tym między innymi na działanie niezwykle wysokich temperatur. Bardzo trudne warunki pracy jednostki napędowej powodują, że materiały wykorzystane do produkcji jej poszczególnych podzespołów ulegają stopniowemu zużyciu. Do zużycia elementów budowy silnika przyczynia się również tarcie między jego częściami.

Po co stosować uszczelniacze?

O konieczności naprawy silnika może świadczyć podwyższone zużycie oleju silnikowego, który może być spalany w komorze, bądź wyciekać poza silnik. Do przyczyn wycieku oleju należy wada lub uszkodzenie uszczelnienia silnika. Dlatego też uszczelniacze, określane też jako preparaty uszczelniające silnik są chętnie wybierane przez posiadaczy skuterów, jako sposób na budżetowe rozwiązanie problemów z wyciekającym olejem. Uszczelniacze mają charakter prewencyjny ? zapobiegają takim awariom, przynajmniej w teorii.

Jaki uszczelniacz wybrać?

Wybór odpowiedniego uszczelniacza może być trudny. W sklepach zajmujących się dystrybucją części do skuterów jest dostępnych wiele takich preparatów. Różnią się one pod względem pochodzenia, składu chemicznego i właściwości oraz oczywiście ? pod względem ceny. Niektóre uszczelniacze wchodzą w reakcje z uszczelkami wykonanymi ze sztucznych tworzyw, pełniących rolę standardowego uszczelnienia jednostki napędowej. Niektóre preparaty uszczelniające są skoncentrowane na tym, żeby zmniejszyć zużycie oleju ? wchodzą z nim w reakcje chemiczne, w celu zwiększenia jego gęstości.

Uważaj co i jak stosujesz

Stosowanie preparatów uszczelniających jest krytykowane przez mechaników. Uszczelniacze mogą rozwiązać problem, ale tylko tymczasowo. Nieprawidłowo wybrany i nieodpowiednio stosowany preparat uszczelniający może przynieść więcej szkody niż pożytku doprowadzając do bardzo kosztownej awarii.

Przeczytaj tażkże:

Pompy oleju Silnik tłokowy nie mógłby pracować sprawnie, gdyby nie otrzymał wsparcia ze strony pompy oleju ? zasadniczego elementu układu smarowania. Sprawnie działająca pompa oleju sprawia, że olej pełniący funkcję czynnika smarującego, może docierać nawet...

Tarcze hamulcowe Tarcze hamulcowe są ważną częścią układu hamulcowego skutera. Tarcze hamulcowe są w przeciwieństwie do zacisków hamulcowych nieruchome. Do produkcji opisywanych elementów układu hamulcowego wykorzystuje się głównie takie materiały, jak...

Koła i obręcze Nadwozie skutera obejmuje między innymi koła i obręcze, które mają istotny wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy oraz umożliwiają personalizowanie pojazdu. W przypadku kół i obręczy nabywca bierze pod uwagę zasadniczo trzy kryteria ? ceny,...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt