Układ paliwowy skutera

Części do skuterów » Układ paliwowy skutera

Układ paliwowy skutera

Układ paliwowy skutera jest zbudowany z kilku istotnych elementów. Należą do nich przewody paliwowe i pompa paliwa, a także filtry, korki wlewu paliwa i dozowniki oleju. Układ paliwowy skutera wytwarza mieszankę paliwa i powietrza, której skład procentowy nie jest stały. O tym, ile powietrza w mieszance decydują bieżące warunki pracy silnika skutera. Elementem układu paliwowego skutera jest również zbiornik paliwowy z układem odpowietrzania, który umieszcza się zazwyczaj w korku wlewowym.

Odpowietrzanie układu paliwowego

Układ odpowietrzania umieszczony w korku wlewowym jest niewielkim otworem, który łączy wnętrze zbiornika z atmosferą wykorzystując kanał labiryntowy. Układ odpowietrzania chroni przed swobodnym wypływem paliwa w momencie zalania korka. Do takich sytuacji dochodzi między innymi w czasie gwałtownego hamowania. Gdy otwór odpowietrzający zostanie zatkany, silnik gaśnie po uruchomieniu. Paliwo wypływa ze zbiornika do komory pływakowej gaźnika przepływając przez filtr paliwa.

Filtrowanie paliwa i powietrza

Nie wszystkie starsze modele skuterów są wyposażone w filtr paliwa. Zaleca się jego posiadanie i okresową wymianę. Filtr paliwa skutecznie chroni gaźnik przed drobnymi zanieczyszczeniami, które mogą znajdować się w paliwie. Najczęściej stosowanymi filtrami są papierowe i piankowe. Powietrze również jest oczyszczane z zanieczyszczeń przez odpowiedni filtr. W gaźniku oczyszczone powietrze jest mieszane z paliwem, które napływa ze zbiornika. Następnie mieszanka paliwowo ? powietrzna zostaje zassana do cylindra. Mieszanka paliwowo ? powietrzna trafia do cylindrów silnika przez kanał dolotowy. W dwusuwowych silnikach jest on umieszczony w korpusie cylindra, albo w cylindrze.

Układ gaźnikowy skutera

Układ zasilania skutera może mieć charakter gaźnikowy lub wtryskowy. Obecnie większość pojazdów tego typu posiada układy gaźnikowe. Ich charakterystyczną cechą jest zastosowanie jednego lub więcej gaźników rozpylaczowych. W silnikach wielocylindrowych stosuje się oddzielne gaźniki dla każdego cylindra.

Układ wtryskowy skutera

W nowoczesnych modelach skuterów stosuje się wtryskowy układ zasilania. Zapewnia on równomierne rozpylanie paliwa w zasysanym powietrzu, a do tego gwarantuje bardziej precyzyjne odmierzanie dawek. Układ wtryskowy elektronicznie sterowany sprzyja uzyskaniu lepszych osiągów i sprawności silnika oraz lepszych parametrów spalania. Wiąże się to nie tylko z obniżonym zużyciem paliwa, ale również z mniejszą emisją spalin.

Artykuły w kategorii "Układ paliwowy skutera"

  • Dozowniki oleju - Dodatek oleju do paliwa jest stosunkowo niewielki. Wynosi on w granicach 2 - 4% paliwa i może być różny w zależności od zaleceń producenta skuterów. Współcześnie nie...
  • Gaźniki - Gaźnik nie występuje w każdym skuterze ? niektóre pojazd jednośladowe są wyposażone we wtrysk paliwa. Gdy gaźnik jest nieprawidłowo wyregulowany, praca silnika staje...
  • Filtry paliwa skuterowe - Filtry paliwa odpowiadają za to, żeby do gaźnika trafiało czyste paliwo. Im lepiej działa filtr paliwa, tym dłuższą żywotność ma gaźnik. Wszelkie zanieczyszczenia mają...
  • Korki wlewu paliwa - Korki wlewu paliwa są wykonywane z różnych materiałów ? z metali oraz tworzyw sztucznych o wzmocnionym działaniu. Oprócz korków wlewu czasami trzeba dodatkowo wymienić...
  • Pompy paliwa - Pompa paliwa jest częścią układu paliwowego skutera odpowiadającą za dostarczanie paliwa do układu zasilania. Pełni ona również funkcję regulatora ciśnienia paliwa. Na...
  • Przewody paliwowe - Przewody paliwowe są istotnym elementem układu zasilania, nazywanego także układem paliwowym. Mają one postać elastycznych wężyków o niewielkiej masie. Do ich produkcji...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt