Szpilki cylindra

Części do skuterów » Silnik skutera » Szpilki cylindra

Szpilki cylindra

Szpilki cylindra są elementami, które raczej można zakwalifikować do śrub ? mają gwint i nakrętkę. Zwykle produkuje się je ze stali, albo stali nierdzewnej. Określenie ?szpilek cylindra? nawiązuje do tego, że są one stosunkowo długie w porównaniu z innymi śrubami. Takie elementy zazwyczaj są sprzedawane w zestawach złożonych z kilku, kilkunastu, albo nawet kilkudziesięciu sztuk. Od szpilek cylindra wymaga się przede wszystkim bardzo wysokiej wytrzymałości ? nikt nie ma ochoty ciągle ich wymieniać na nowe, a do tego ewentualne ich uszkodzenie stwarza ryzyko innych awarii.

Niektóre także do tuningowych cylindrów

Producenci dbają o to, aby szpilki cylindra reprezentowały wysoki poziom jakości ? muszą być bardzo trwałe. Odpowiednie parametry wytrzymałości zapewniają im nowoczesne metody produkcji. Niektóre szpilki cylindra są przeznaczone nie tylko do pełnienia roli standardowych części zamiennych, ale także jako elementy do cylindrów tuningowych. Można je kupić osobno, jako pojedyncze sztuki. Niemniej zazwyczaj bardziej opłacalny jest zestaw.

Szpilki cylindra z nakrętkami głowicy

Przy zakupie szpilek cylindra warto zwrócić uwagę na to, czy nadają się one do posiadanego modelu skutera. Dobrze jest też sprawdzić opinie na temat wybranych części i ich producenta. Szpilki cylindra zwykle są sprzedawane w zestawie z nakrętkami głowicy. Ma to bardzo duże znaczenie w praktyce. Kiedy właściciel skutera chce odkręcić głowicę i cylinder może pojawić się problem z zakrętkami wkręcanymi na szpilki (tzw. nakrętki głowicy). W wyeksploatowanych modelach są one zwykle zapieczone i nie można ich ruszyć. Użycie siły do ich usunięcia może doprowadzić do pęknięcia nakrętek ? wtedy konieczna będzie ich wymiana. Antykorozyjne środki nie zawsze pomagają przy odkręcaniu tych elementów. Kupując szpilki cylindra z nakrętkami właściciel skutera ma zawsze niedrogie części zamienne "w zapasie".

Przeczytaj tażkże:

Końcówki tłumików Końcówki tłumików są często wymieniane nie jedynie z powodu ich uszkodzenia, ale również w ramach poprawy osiągów skutera (tzw. tuningu mechanicznego). Przy wyborze tych elementów układu wydechowego warto zwrócić uwagę na takie parametry, jak...

Klocki hamulcowe Klocki hamulcowe stanowią ważną część układu hamulcowego skutera. Należą one do najczęściej zużywających się elementów. Klocki cierne będące częścią hamulców tarczowych pracują w ten sposób, że są dociskane do tarczy tłoczkami...

Rozrusznik Rozrusznik jest elementem elektronicznego układu skutera. Żeby włączyć rozrusznik i uruchomić silnik trzeba wcisnąć przycisk. Większość skuterów na rynku jest wyposażonych w specjalne włączniki, które zabezpieczają przed niekontrolowanym...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt