Szpilki cylindra

Części do skuterów » Silnik skutera » Szpilki cylindra

Szpilki cylindra

Szpilki cylindra są elementami, które raczej można zakwalifikować do śrub ? mają gwint i nakrętkę. Zwykle produkuje się je ze stali, albo stali nierdzewnej. Określenie ?szpilek cylindra? nawiązuje do tego, że są one stosunkowo długie w porównaniu z innymi śrubami. Takie elementy zazwyczaj są sprzedawane w zestawach złożonych z kilku, kilkunastu, albo nawet kilkudziesięciu sztuk. Od szpilek cylindra wymaga się przede wszystkim bardzo wysokiej wytrzymałości ? nikt nie ma ochoty ciągle ich wymieniać na nowe, a do tego ewentualne ich uszkodzenie stwarza ryzyko innych awarii.

Niektóre także do tuningowych cylindrów

Producenci dbają o to, aby szpilki cylindra reprezentowały wysoki poziom jakości ? muszą być bardzo trwałe. Odpowiednie parametry wytrzymałości zapewniają im nowoczesne metody produkcji. Niektóre szpilki cylindra są przeznaczone nie tylko do pełnienia roli standardowych części zamiennych, ale także jako elementy do cylindrów tuningowych. Można je kupić osobno, jako pojedyncze sztuki. Niemniej zazwyczaj bardziej opłacalny jest zestaw.

Szpilki cylindra z nakrętkami głowicy

Przy zakupie szpilek cylindra warto zwrócić uwagę na to, czy nadają się one do posiadanego modelu skutera. Dobrze jest też sprawdzić opinie na temat wybranych części i ich producenta. Szpilki cylindra zwykle są sprzedawane w zestawie z nakrętkami głowicy. Ma to bardzo duże znaczenie w praktyce. Kiedy właściciel skutera chce odkręcić głowicę i cylinder może pojawić się problem z zakrętkami wkręcanymi na szpilki (tzw. nakrętki głowicy). W wyeksploatowanych modelach są one zwykle zapieczone i nie można ich ruszyć. Użycie siły do ich usunięcia może doprowadzić do pęknięcia nakrętek ? wtedy konieczna będzie ich wymiana. Antykorozyjne środki nie zawsze pomagają przy odkręcaniu tych elementów. Kupując szpilki cylindra z nakrętkami właściciel skutera ma zawsze niedrogie części zamienne "w zapasie".

Przeczytaj tażkże:

Wały korbowe Wały korbowe są niezbędne do przekształcenia ruchu posuwistego tłoka i korbowodu w ruch obrotowy. Najprostszym wałem korbowym, jaki spotyka się wśród pojazdów są rowerowe pedały z dźwigniami. W nowoczesnych silnikach skuterów wały korbowe są...

Filtry oleju Filtry oleju zapewniają odpowiednią klarowność tego płynu. Powinny być wymieniane co pewien czas, żeby pojazd prawidłowo funkcjonował. Filtry oleju są elementem układu smarowania skutera. Wspomniane elementy skutecznie oczyszczają olej silnikowy...

Korektor momentu obrotowego Do sprawnego działania napędu skuterowego potrzebne są korektory momentu obrotowego. Wspomniana część napędu skutera zapobiega ślizganiu się paska napędowego w skuterze. Podczas zwiększania obrotów na pasku napędowym mocno zaciska się wariator...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt