Świece zapłonowe

Części do skuterów » Elektryka w skuterze » Świece zapłonowe

Świece zapłonowe

Konstrukcja układu elektrycznego skutera jest współtworzona przez świece zapłonowe. Są to elementy, które pracują w temperaturze, która czasami sięga poziomu nawet 1000 stopni Celsjusza. W otoczeniu świec zapłonowych utrzymuje się ciśnienie na poziomie 100 barów i napięcie na poziomie do 40.000 woltów. Typ świecy zapłonowej ma niekorzystny wpływ na pracę silnika i może doprowadzić do jego zniszczenia. Przed wymianą tego elementu na nowy warto zapoznać się z zaleceniami producenta skutera i zastosować takie typy, jakie rekomenduje, ewentualnie ich zamienniki.

Konserwacja świec

Świecę zapłonową czyści się za pomocą drucianej szczotki. Odstęp elektrod powinien być ustawiony za pomocą szczelinomierza na 0,6 - 0,7 mm. Zaleca się wymianę świecy zapłonowej co 12.000 km. W czasie czyszczenia nagaru warto sprawdzić zabarwienie elektrod świecy zapłonowej. Zabarwienie świadczy o przydatności świecy do warunków pracy ? jej kolor powinien być jasnobrązowy. Niektóre jednoślady są wyposażone w świece zapłonowe z rezystorem. Nieodpowiednia świeca zapłonowa może powodować zakłócenia do pracy układu zapłonowego i znaczne pogorszenie osiągów.

Montaż świecy zapłonowej

Montaż świecy polega na tym, że najpierw montuje się ją w głowicy cylindra dokręcając ręką, a następnie specjalnym kluczem o 1/2 obrotu montuje się świecę. Jeżeli użytkownik skutera montuje starą, wyczyszczoną świecę, to wystarczy przekręcić świecę o 1/8 obrotu. Bardzo ważne jest zabezpieczenie otworu w głowicy czystą szmatką, żeby do silnika nie dostały się żadne zanieczyszczenia.

Rodzaje świec zapłonowych

Można wyróżnić trzy rodzaje świec zapłonowych, a kryterium rozróżnienia jest rodzaj zastosowanych w nich elektrod. Mowa o standardowych, platynowych i irydowych świecach. Najbardziej popularne są standardowe świece. Wpływ na to ma między innymi niska cena. Pod względem wydajności znacznie lepsze są świece irydowe i platynowe. Platynowe świece zapłonowe charakteryzują się żywotnością na poziomie około 100.000 km. Można też wyróżnić świece żarowe i iskrowe.

Wytrzymałość świec zapłonowych

Producenci świec iskrowych zwykle deklarują określoną wytrzymałość tych części samochodowych, podając wartość wynoszącą w granicach 30.000 - 100.000 km. Wytrzymałość świec żarowych jest bardzo trudna do określenia. Do głównych oznak zużytych świec zapłonowych można zaliczyć problemy z odpaleniem auta i nierówną pracę silnika.

Przeczytaj tażkże:

Filtry oleju Filtry oleju zapewniają odpowiednią klarowność tego płynu. Powinny być wymieniane co pewien czas, żeby pojazd prawidłowo funkcjonował. Filtry oleju są elementem układu smarowania skutera. Wspomniane elementy skutecznie oczyszczają olej silnikowy...

Głowice Do części skuterowych potrzebnych do prawidłowego działania silnika należą między innymi głowice. O ich awarii mogą świadczyć choćby ślady oleju pojawiające się na filtrze powietrza. Może temu towarzyszyć wypychanie bagnetu oleju i wydobywanie...

Wały korbowe Wały korbowe są niezbędne do przekształcenia ruchu posuwistego tłoka i korbowodu w ruch obrotowy. Najprostszym wałem korbowym, jaki spotyka się wśród pojazdów są rowerowe pedały z dźwigniami. W nowoczesnych silnikach skuterów wały korbowe są...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt