Śruby silnika

Części do skuterów » Silnik skutera » Śruby silnika

Śruby silnika

Śruby silnika są elementami, które muszą być ściśle dostosowane do modelu i marki skutera oraz do rodzaju silnika, jaki zastosowano w jego konstrukcji. Zazwyczaj stosuje się prostą klasyfikację tych elementów, opartą na kryterium rodzaju silnika. Śruby można zatem zaklasyfikować jako śruby do silnika dwusuwowego oraz elementy przeznaczone do silnika czterosuwowego. Takie części do skuterów mogą być sprzedawane zarówno pojedynczo, jak i w zestawach liczących nawet do 40 sztuk. Warto sprawdzić, co bardziej się opłaca ? za pojedyncze śruby czasami płaci się więcej niż za śrubkę wchodzącą w skład pakietu obejmującego kilka sztuk.

Ważne parametry techniczne

Przy zakupie śrub warto zwrócić uwagę na kilka parametrów. Istotne znaczenie mają długość całkowita, długość gwintu i jego szerokość. Ważne jest też sprawdzenie, czy wybrane śruby pasują do posiadanego modelu skutera. Lista jednośladów powinna być podana na stronie produktu, w jego opisie. W razie wątpliwości lepiej skontaktować się ze sprzedawcą telefonicznie lub e-mailowo, żeby nie kupić nieodpowiednich akcesoriów.

Model i marka skutera oraz typ silnika

Zazwyczaj oprócz modelu i marki skutera, sprzedawca informuje dodatkowo, do jakich typów silnika pasują wybrane śruby. Oprócz takich elementów posiadacz jednośladowego pojazdu może znaleźć podkładki i nakrętki. Do produkcji śrub silnika wykorzystuje się rozmaite materiały, w tym między innymi ze stali nierdzewnej. Pierwotnie w silnikach stosowano stalowe śruby galwanizowane. Obecnie, gdy silniki motocyklowe są poddawane renowacji, śruby stalowe są wymieniane na te nierdzewne.

Pasta antyzatarciowa przy wymianie śrub

Gdy blok silnika jest wykonany z aluminium, podczas wkręcania śruby trzeba stosować odpowiednią pastę antyzatarciową. Jej zadaniem jest przeciwdziałanie zaceraniu i zapiekaniu oraz ochrona przed korozją. Pasta powinna zawierać dodatek miedzi, który odseparuje nierdzewną stal od aluminium. Gdyby podczas wymiany śrub nie zastosowano takiego preparatu, mogłoby dojść do miejscowej korozji galwanicznej.

Przeczytaj tażkże:

Osłony tłumików Osłony tłumików są często wykorzystywane przez właścicieli skuterów do poprawy wyglądu jednośladowych pojazdów (tzw. tuningu optycznego). Osłony tłumików mogą przybierać różną formę ? obecnie właściciele skuterów mają do wyboru osłony...

Lampy tylne Lampy tylne zapewniają odpowiednią widoczność kierowcy na drodze względem uczestników ruchu, którzy poruszają się za nim. Kompletne lampy tylne dla skuterów oraz pojedyncze elementy są łatwo dostępne. Można je znaleźć także w sklepie...

Filtry oleju Filtry oleju zapewniają odpowiednią klarowność tego płynu. Powinny być wymieniane co pewien czas, żeby pojazd prawidłowo funkcjonował. Filtry oleju są elementem układu smarowania skutera. Wspomniane elementy skutecznie oczyszczają olej silnikowy...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt