Śruby silnika

Części do skuterów » Silnik skutera » Śruby silnika

Śruby silnika

Śruby silnika są elementami, które muszą być ściśle dostosowane do modelu i marki skutera oraz do rodzaju silnika, jaki zastosowano w jego konstrukcji. Zazwyczaj stosuje się prostą klasyfikację tych elementów, opartą na kryterium rodzaju silnika. Śruby można zatem zaklasyfikować jako śruby do silnika dwusuwowego oraz elementy przeznaczone do silnika czterosuwowego. Takie części do skuterów mogą być sprzedawane zarówno pojedynczo, jak i w zestawach liczących nawet do 40 sztuk. Warto sprawdzić, co bardziej się opłaca ? za pojedyncze śruby czasami płaci się więcej niż za śrubkę wchodzącą w skład pakietu obejmującego kilka sztuk.

Ważne parametry techniczne

Przy zakupie śrub warto zwrócić uwagę na kilka parametrów. Istotne znaczenie mają długość całkowita, długość gwintu i jego szerokość. Ważne jest też sprawdzenie, czy wybrane śruby pasują do posiadanego modelu skutera. Lista jednośladów powinna być podana na stronie produktu, w jego opisie. W razie wątpliwości lepiej skontaktować się ze sprzedawcą telefonicznie lub e-mailowo, żeby nie kupić nieodpowiednich akcesoriów.

Model i marka skutera oraz typ silnika

Zazwyczaj oprócz modelu i marki skutera, sprzedawca informuje dodatkowo, do jakich typów silnika pasują wybrane śruby. Oprócz takich elementów posiadacz jednośladowego pojazdu może znaleźć podkładki i nakrętki. Do produkcji śrub silnika wykorzystuje się rozmaite materiały, w tym między innymi ze stali nierdzewnej. Pierwotnie w silnikach stosowano stalowe śruby galwanizowane. Obecnie, gdy silniki motocyklowe są poddawane renowacji, śruby stalowe są wymieniane na te nierdzewne.

Pasta antyzatarciowa przy wymianie śrub

Gdy blok silnika jest wykonany z aluminium, podczas wkręcania śruby trzeba stosować odpowiednią pastę antyzatarciową. Jej zadaniem jest przeciwdziałanie zaceraniu i zapiekaniu oraz ochrona przed korozją. Pasta powinna zawierać dodatek miedzi, który odseparuje nierdzewną stal od aluminium. Gdyby podczas wymiany śrub nie zastosowano takiego preparatu, mogłoby dojść do miejscowej korozji galwanicznej.

Przeczytaj tażkże:

Korektor momentu obrotowego Do sprawnego działania napędu skuterowego potrzebne są korektory momentu obrotowego. Wspomniana część napędu skutera zapobiega ślizganiu się paska napędowego w skuterze. Podczas zwiększania obrotów na pasku napędowym mocno zaciska się wariator...

Szyby Szyby skutera mają wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Do produkcji szyb wykorzystuje się specjalny rodzaj szkła. Szyby w przypadku skutera pełnią bardzo podobną rolę owiewek. Właściciele skuterów mogą wybierać między owiewkami lampy...

Włączniki świateł stopu Włączniki świateł stopu są elementem układu hamulcowego skutera. Światło stopu zapala się w momencie uruchomienia hamulca tylnego, albo przedniego ? w momencie naciśnięcia dźwigni przedniej lub nożnej. Włączniki świateł stopu składają się z...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt