Śruby silnika

Części do skuterów » Silnik skutera » Śruby silnika

Śruby silnika

Śruby silnika są elementami, które muszą być ściśle dostosowane do modelu i marki skutera oraz do rodzaju silnika, jaki zastosowano w jego konstrukcji. Zazwyczaj stosuje się prostą klasyfikację tych elementów, opartą na kryterium rodzaju silnika. Śruby można zatem zaklasyfikować jako śruby do silnika dwusuwowego oraz elementy przeznaczone do silnika czterosuwowego. Takie części do skuterów mogą być sprzedawane zarówno pojedynczo, jak i w zestawach liczących nawet do 40 sztuk. Warto sprawdzić, co bardziej się opłaca ? za pojedyncze śruby czasami płaci się więcej niż za śrubkę wchodzącą w skład pakietu obejmującego kilka sztuk.

Ważne parametry techniczne

Przy zakupie śrub warto zwrócić uwagę na kilka parametrów. Istotne znaczenie mają długość całkowita, długość gwintu i jego szerokość. Ważne jest też sprawdzenie, czy wybrane śruby pasują do posiadanego modelu skutera. Lista jednośladów powinna być podana na stronie produktu, w jego opisie. W razie wątpliwości lepiej skontaktować się ze sprzedawcą telefonicznie lub e-mailowo, żeby nie kupić nieodpowiednich akcesoriów.

Model i marka skutera oraz typ silnika

Zazwyczaj oprócz modelu i marki skutera, sprzedawca informuje dodatkowo, do jakich typów silnika pasują wybrane śruby. Oprócz takich elementów posiadacz jednośladowego pojazdu może znaleźć podkładki i nakrętki. Do produkcji śrub silnika wykorzystuje się rozmaite materiały, w tym między innymi ze stali nierdzewnej. Pierwotnie w silnikach stosowano stalowe śruby galwanizowane. Obecnie, gdy silniki motocyklowe są poddawane renowacji, śruby stalowe są wymieniane na te nierdzewne.

Pasta antyzatarciowa przy wymianie śrub

Gdy blok silnika jest wykonany z aluminium, podczas wkręcania śruby trzeba stosować odpowiednią pastę antyzatarciową. Jej zadaniem jest przeciwdziałanie zaceraniu i zapiekaniu oraz ochrona przed korozją. Pasta powinna zawierać dodatek miedzi, który odseparuje nierdzewną stal od aluminium. Gdyby podczas wymiany śrub nie zastosowano takiego preparatu, mogłoby dojść do miejscowej korozji galwanicznej.

Przeczytaj tażkże:

Dźwignie hamulca Dźwignie hamulca są jednym z istotnych elementów układu hamulcowego skutera. Ich sprawne działanie jest niezbędne do prawidłowego korzystania z układu hamulcowego. Dźwignia hamulca przedniego uruchamia hamulec zamontowany przy przednim kole...

Rozrusznik Rozrusznik jest elementem elektronicznego układu skutera. Żeby włączyć rozrusznik i uruchomić silnik trzeba wcisnąć przycisk. Większość skuterów na rynku jest wyposażonych w specjalne włączniki, które zabezpieczają przed niekontrolowanym...

Fajki zapłonowe Układ elektryczny skutera obejmuje między innymi fajki zapłonowe. Konstrukcja fajki zapłonowej z rezystorem składa się z obudowy bakelitowej, wtyka świecy, uszczelnienia końcówki, rękawa ochronnego, wkręta mocującego przewód i rękawa ochronnego...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt