Śruby silnika

Części do skuterów » Silnik skutera » Śruby silnika

Śruby silnika

Śruby silnika są elementami, które muszą być ściśle dostosowane do modelu i marki skutera oraz do rodzaju silnika, jaki zastosowano w jego konstrukcji. Zazwyczaj stosuje się prostą klasyfikację tych elementów, opartą na kryterium rodzaju silnika. Śruby można zatem zaklasyfikować jako śruby do silnika dwusuwowego oraz elementy przeznaczone do silnika czterosuwowego. Takie części do skuterów mogą być sprzedawane zarówno pojedynczo, jak i w zestawach liczących nawet do 40 sztuk. Warto sprawdzić, co bardziej się opłaca ? za pojedyncze śruby czasami płaci się więcej niż za śrubkę wchodzącą w skład pakietu obejmującego kilka sztuk.

Ważne parametry techniczne

Przy zakupie śrub warto zwrócić uwagę na kilka parametrów. Istotne znaczenie mają długość całkowita, długość gwintu i jego szerokość. Ważne jest też sprawdzenie, czy wybrane śruby pasują do posiadanego modelu skutera. Lista jednośladów powinna być podana na stronie produktu, w jego opisie. W razie wątpliwości lepiej skontaktować się ze sprzedawcą telefonicznie lub e-mailowo, żeby nie kupić nieodpowiednich akcesoriów.

Model i marka skutera oraz typ silnika

Zazwyczaj oprócz modelu i marki skutera, sprzedawca informuje dodatkowo, do jakich typów silnika pasują wybrane śruby. Oprócz takich elementów posiadacz jednośladowego pojazdu może znaleźć podkładki i nakrętki. Do produkcji śrub silnika wykorzystuje się rozmaite materiały, w tym między innymi ze stali nierdzewnej. Pierwotnie w silnikach stosowano stalowe śruby galwanizowane. Obecnie, gdy silniki motocyklowe są poddawane renowacji, śruby stalowe są wymieniane na te nierdzewne.

Pasta antyzatarciowa przy wymianie śrub

Gdy blok silnika jest wykonany z aluminium, podczas wkręcania śruby trzeba stosować odpowiednią pastę antyzatarciową. Jej zadaniem jest przeciwdziałanie zaceraniu i zapiekaniu oraz ochrona przed korozją. Pasta powinna zawierać dodatek miedzi, który odseparuje nierdzewną stal od aluminium. Gdyby podczas wymiany śrub nie zastosowano takiego preparatu, mogłoby dojść do miejscowej korozji galwanicznej.

Przeczytaj tażkże:

Elektryka w skuterze Konstrukcja skutera obejmuje układ elektryczny złożony z układu ładowania, rozrusznika i stacyjki. Układ elektryczny obejmuje również akumulator, świece i fajki zapłonowe, bezpieczniki, sygnały dźwiękowe oraz zapłon. Do najczęstszych problemów...

Włączniki wentylatora chłodnicy Włączniki wentylatora chłodnicy są nazywane także termostatami. W wielu skuterach te mechaniczne urządzenia umieszcza się pod głowicą. Mogą być one także wkręcane w głowicę z zewnątrz. Głównym zadaniem włącznika wentylatora chłodnicy jest...

Osie koła i wahacza Osie koła i wahacza stanowią element nadwozia skutera.Wahacze są elementem ramy jednośladowego pojazdu, a ściślej mówiąc tylnego zawieszenia. W skuterach stosuje się m.in. wahacze wleczone. Dobry stan osi koła i wahacza są niezwykle istotne dla...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt