Sprężyna centralna (dociskowa)

Części do skuterów » Napędy skuterowe » Sprężyna centralna (dociskowa)

Sprężyna centralna (dociskowa)

Sprężyna centralna, zwana też sprężyną dociskową jest elementem napędu skutera. Można kupić ją w zestawie z innymi częściami napędu, albo osobno. Przy wyborze sprężyny centralnej konsument powinien zwrócić uwagę nie tylko na to, do jakich modeli skuterów jest ona przeznaczona, ale również jakie są jej dokładne parametry podane w opisie.

Do informacji pomocnych w wyborze sprężyny sprzęgła można wymienić choćby grubość sprężyny, jej średnicę zewnętrzną i wewnętrzną oraz wysokość. Mniejsze znaczenie ma kolor. Producenci zwykle podają również z jakimi silnikami sprężyna sprzęgła będzie prawidłowo pracować, np. 4T GY6 itp.

Chińskie zamienniki

W sklepach internetowych oprócz części do skuterów od znanych marek można znaleźć sprężyny dociskowe pochodzące od chińskich producentów. Potocznie mówi się o nich ?tanie zamienniki?, a ocena jakości nie jest wcale prosta. Osiągnięcie niskiej, konkurencyjnej ceny nie musi odbywać się kosztem jakości. Jeżeli chcesz mieć pewność, że nie trafisz na słabą część, którą będziesz musiał w krótkim czasie wymienić na nowość, to wybierz raczej sprężynę sprzęgła od znanego, renomowanego producenta.

Sprężyna sprzęgła a tuning

Sprężynę sprzęgła możesz wykorzystać także w ramach tuningu mechanicznego. Specjalne sprężyny dociskowe charakteryzują się wyższą twardością. Jej wymiana w ramach tuningu mechanicznego powinna iść w parze z wymianą rolek wariatora, samego wariatora oraz sprzęgła. Dlatego też zazwyczaj spreżyny dociskowe potrzebne do poprawy parametrów jazdy skutera są kupowanie w zestawie z tymi częściami. Dzięki temu konsument nie musi zastanawiać się, czy wszystkie elementy do siebie pasują ? ma to zagwarantowane przez producenta.

Wykonana ze stali

Jedynym sprawdzonym i stosowanym materiałem, z którego produkuje się sprężyny dociskowe jest stal. Parametry stali i jej obróbka w procesie produkcji mogą się nieznacznie różnić w zależności od producenta i stosownej przez niego metody produkcyjnej.

Przeczytaj tażkże:

Końcówki tłumików Końcówki tłumików są często wymieniane nie jedynie z powodu ich uszkodzenia, ale również w ramach poprawy osiągów skutera (tzw. tuningu mechanicznego). Przy wyborze tych elementów układu wydechowego warto zwrócić uwagę na takie parametry, jak...

Zaciski hamulców Zaciski hamulców są niewielkimi, ale bardzo istotnymi częściami układu hamulcowego w skuterze. Stanowią one element budowy hamulca tarczowego. Pompa hamulcowa przetłacza hamulcowy płyn przez przewód do zacisku hamulcowego. Zaciski hamulcowe w...

Paski napędowe Do sprawnego działania napędów skuterowych potrzebne są paski napędowe. Należy go wymieniać okresowo, zgodnie z zaleceniami producenta i informacjami zawartymi w książce serwisowej pojazdu. Terminy kontroli i zalecana wymiana paska napędowego powinny...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt