Przewody paliwowe

Części do skuterów » Układ paliwowy skutera » Przewody paliwowe

Przewody paliwowe

Przewody paliwowe są istotnym elementem układu zasilania, nazywanego także układem paliwowym. Mają one postać elastycznych wężyków o niewielkiej masie. Do ich produkcji wykorzystuje się głównie sztuczne tworzywa, w tym gumy oraz tekstylia i metale. Przewody paliwowe charakteryzują się tolerancją temperatur w zakresie od ?30 stopni Celsjusza do około 100 stopni Celsjusza lub więcej (w zależności od sposobu produkcji i wykorzystanych materiałów).

Konstrukcja przewodów paliwowych

Przewody mogą być wykonane z gumy i tekstylnego oplotu. Na rynku są dostępne również gumowe przewody paliwowe z metalowym oplotem ? zewnętrznym, albo wewnętrznym. Dzięki tak wzmocnionej konstrukcji elastyczne elementy układu zasilania charakteryzują się bardzo wysoką odpornością na działanie zróżnicowanych, niekorzystnych warunków, w tym również na czynniki atmosferyczne.

Przyczyny usterek przewodów

Przewody paliwowe mogą być uszkodzone przez rozmaite czynniki mechaniczne, jeżeli okres ich eksploatacji jest bardzo długi i cechuje je już znaczny stopień zużycia. Poza tym, czasami wystarczy zadziałanie bardzo silnego bodźca. O awarii przewodów paliwowych świadczą między innymi plamy z paliwa pojawiające się pod skuterem. O nieszczelności tych elementów układu zasilania może informować także zapach benzyny.

Zużycie i ostre elementy

Głównymi przyczynami awarii przewodów paliwowych rodzącymi konieczność ich wymiany są zużycie wężyków, czyli utrata pierwotnych właściwości materiałów wykorzystanych do produkcji tych części, a także uszkodzenie spowodowane przez ostre elementy podczas jazdy skuterem. Przy wyborze odpowiednich części zamiennych warto zwrócić uwagę nie tylko na to, czy produkt pasuje do posiadanego skutera, ale również czy producent otrzymał certyfikat jakości (np. ISO 9001:2000).

Przeczytaj tażkże:

Przekładnie Ważnymi częściami napędów skuterowych są przekładnie, czyli skrzynie biegów. Obecnie w różnych skuterach stosuje się aż pięć różnych typów przekładni. Pierwotnie przekładnie były oddzielnymi podzespołami, które łączono z silnikiem...

Dozowniki oleju Dodatek oleju do paliwa jest stosunkowo niewielki. Wynosi on w granicach 2 - 4% paliwa i może być różny w zależności od zaleceń producenta skuterów. Współcześnie nie stosuje się już żadnych premixów, jak w czasach PRL. Nowoczesne skutery...

Rozrusznik Rozrusznik jest elementem elektronicznego układu skutera. Żeby włączyć rozrusznik i uruchomić silnik trzeba wcisnąć przycisk. Większość skuterów na rynku jest wyposażonych w specjalne włączniki, które zabezpieczają przed niekontrolowanym...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt