Rolki wariatora

Części do skuterów » Napędy skuterowe » Rolki wariatora

Rolki wariatora

Rolki wariatora są sprzedawane w zestawach po kilka sztuk. Powodem ich wymiany niekoniecznie jest wysoki stopień zużycia, czy też uszkodzenie mechaniczne. Rolki wariatora mogą być wymieniane także w ramach tuningu mechanicznego.

Tuning mechaniczny z rolkami w roli głównej

Właściciel skutera wybiera rolki wariatora charakteryzujące się niższą wagą. Powodują one, że przy wysokich obrotach silnika motocykl przyspiesza w pierwszej fazie jazdy znacznie sybciej. Rolki charakteryzujące się wyższą masą działają na odwrót ? powodują wolniejsze przyspieszenie. Ich stosowanie ma jednak swoje uzasadnienie ? ten zabieg mechaniczny wykorzystują właściciele skuterów, którzy chcą uzyskać większą prędkość maksymalną.

Czym się kierować przy zakupie?

Kupując rolki wariatora nie patrz wyłącznie na cenę. Jeżeli jest znacznie niższa w porównaniu z konkurencyjnymi markami lepiej sprawdź opinie na temat wybranej firmy ? chytry dwa razy traci. Przy wyborze odpowiedniej części do skutera zwykle trzeba zwrócić uwagę na takie cechy, jak wymiary rolek wariatora, ich masa oraz model pojazdu, dla którego są przeznaczone. Niektóre części skuterowe pasują do więcej niż jednego modelu. Rolki wariatora do jednego modelu motocykla są zwykle oferowane przez więcej niż jedną markę. Ich parametry mimo takiego samego zakresu zastosowania mogą się nieco różnić, zwykle pod względem masy.

Wymiary są najważniejsze

Producenci rolek wariatora podają listę modeli i marek, do których proponowane przez nich części zamienne mogą być stosowane. Niemniej, bardziej istotne są wymiary rolek. Trzeba je dokładnie sprawdzić przed zakupem. Do produkcji rolek wariatora wykorzystuje się zwykle podobne materiły ? pod tym względem oferta jest mało zróżnicowana. Wyższa cena może oznaczać zastosowanie bardziej nowoczesnej, innowacyjnej technologii, albo materiałów charakteryzujących się wyższą wytrzymałością.

Przeczytaj tażkże:

Dozowniki oleju Dodatek oleju do paliwa jest stosunkowo niewielki. Wynosi on w granicach 2 - 4% paliwa i może być różny w zależności od zaleceń producenta skuterów. Współcześnie nie stosuje się już żadnych premixów, jak w czasach PRL. Nowoczesne skutery...

Uszczelki wydechów Pierwszym elementem sprawdzanym w sytuacji, gdy układ wydechowy nie działa tak, jak powinien, są uszczelki wydechów. W sklepach z częściami samochodowymi można znaleźć zróżnicowane uszczelnienia. Wśród uszczelek wydechów znajdziesz między innymi...

Tłoki i pierścienie, zabezpieczenie sworznia Nie tylko uszczelki są niewielkimi, często bagatelizowanymi elementami wymiennymi współtworzącymi konstrukcję silnika skutera. W podobny sposób traktuje się pierścienie i zabezpieczenie sworznia. Nieco inne podejście jest do tłoków ? w końcu są...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt