Przewody hamulcowe

Części do skuterów » Hamluce w skuterze » Przewody hamulcowe

Przewody hamulcowe

Przewody hamulcowe mogą sprawiać problemy, gdy są nieszczelne. Ich konstrukcja obejmuje nie tylko elastyczne, ale i sztywne elementy. Do ich produkcji wykorzystuje się miękkie metale odporne na korozję. Jako przykład można wskazać na ocynkowaną stal, mosiądz oraz miedź. Elastyczne elementy są produkowane z gumy o wzmocnionej wytrzymałości. Jej odporność na ścieranie i uszkodzenia zwiększa się zwykle za pomocą specjalnej plecionki wykonanej z tkaniny z metalowym oplotem.

Do produkcji przewodów hamulcowych wykorzystuje się głównie materiały, które są odporne na ciśnienie robocze. Nie wyklucza to jednak występowania awarii. Do najczęstszych usterek przewodu hamulcowego należą zużycie płynu hamulcowego, który charakteryzuje się bardzo wysoką higroskopijnością. Jeżeli płyn hamulcowy nie jest odpowiednio często uzupełniany, jego właściwości ulegają pogorszeniu. Zaleca się wymianę płynu hamulcowego co dwa lata.

Jeżeli płyn hamulcowy jest wymieniany rzadziej niż co dwa lata, na korozję są nie tylko przewody hamulcowe, ale również inne części układu hamulcowego. Dzieje się tak dlatego, że w płynie hamulcowym znajduje się woda. Do częstych usterek przewodów hamulcowych należy także nieszczelność tych elementów prowadząca do wycieku płynu. Nieprawidłowo funkcjonujące przewody hamulcowe zwiększają ryzyko wystąpienia awarii pompy hamulcowej i zacisków.

Pęknięcia przewodów hamulcowych występują najczęściej z powodu sparciałych przewodów elastycznych. Metalowe elementy mogą jednak także ulec pęknięciu, choćby z powodu korozji. Oprócz stopniowego zużywania się materiałów wykorzystywanych do przewodów hamulcowych do ich uszkodzenia może dojść także z powodu kolizji. W razie spadku efektywności działania hamulców lub objawów wycieku płynu hamulcowego lepiej jak najszybciej zgłosić się do serwisu naprawy.

Przeczytaj tażkże:

Paski napędowe Do sprawnego działania napędów skuterowych potrzebne są paski napędowe. Należy go wymieniać okresowo, zgodnie z zaleceniami producenta i informacjami zawartymi w książce serwisowej pojazdu. Terminy kontroli i zalecana wymiana paska napędowego powinny...

Silnik skutera Silnik skutera różni się od samochodowego napędu głównie pod względem pojemności. Nawet elektryczne silniki pojawiają się już na tym rynku, niemniej nie są one jeszcze tak rozpowszechnione, żeby mogły wyprzeć benzynowe jednostki. Konstrukcja...

Zestawy napędowe Na osobne omówienie jako części zamiennych ? a właściwie jako zestawu części zamiennych - zasługują zestawy napędowe. Producenci klasyfikują je w zasadzie na dwie główne kategorie, czyli na zestawy przeznaczone do skuterów z silnikami 4T i 2T. W...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt