Pompa hamulcowa

Części do skuterów » Hamluce w skuterze » Pompa hamulcowa

Pompa hamulcowa

Pompa hamulcowa jest ważnym elementem współtworzącym układ hamulcowy skutera. Głównym zadaniem pompy hamulcowej jest pompowanie płynu hamulcowego. W różnych pojazdach wykorzystuje się zróżnicowane pompy hamulcowe, ale najczęściej wykorzystywanym typem jest pompa tłokowa. Jej mechanizm działania polega na tym, że tłok poruszający się w cylindrze zmienia objętość komory pompy i powoduje tym samym przemieszczanie się płynu hamulcowego.

Tłok będący elementem konstrukcyjnym pompy tłokowej wykonuje posuwisto ? zwrotny ruch. Inną częścią jej budowy jest komora, w której porusza się tłok. Komorę pompy oddziela od ssawnej części za pomocą specjalnego zaworu. Gdy dochodzi do zmniejszenia ciśnienia w komorze zawór ssawny zostaje otworzony, aby płyn hamulcowy mógł swobodnie przemieścić się do komory pompy hamulcowej.

Do najczęściej występujących usterek pomp hamulcowych można zaliczyć pęknięcia w obrębie metalowych lub gumowych elementów. Awarie pompy hamulcowej objawiają się w podobny sposób do usterek przewodów hamulcowych. Drobne uszkodzenia mogą być zdiagnozowane już podczas okresowego przeglądu technicznego. Jeżeli pompa hamulcowa nie działa prawidłowo dochodzi do znacznego obniżenia skuteczności hamowania.

Niepokojącym objawem, który może świadczyć właśnie o uszkodzeniu pompy hamulcowej, jest wyciek płynu hamulcowego. Pompa hamulcowa jest odpowiednio uszczelniona ? zużycie się elementów uszczelniających często odpowiada za jej awarię. Z naprawą lepiej nie zwlekać. W końcu od sprawności działania hamulców zależy nie tylko bezpieczeństwo osoby kierującej skuterem, ale również jej pasażera oraz innych uczestników ruchu drogowego.

Przeczytaj tażkże:

Lampy tylne Lampy tylne zapewniają odpowiednią widoczność kierowcy na drodze względem uczestników ruchu, którzy poruszają się za nim. Kompletne lampy tylne dla skuterów oraz pojedyncze elementy są łatwo dostępne. Można je znaleźć także w sklepie...

Korektor momentu obrotowego Do sprawnego działania napędu skuterowego potrzebne są korektory momentu obrotowego. Wspomniana część napędu skutera zapobiega ślizganiu się paska napędowego w skuterze. Podczas zwiększania obrotów na pasku napędowym mocno zaciska się wariator...

Zbiorniki paliwa Zbiorniki paliwa są ważnymi elementami konstrukcji skutera. W zależności od modelu pojazdu zbiorniki mogą się między sobą różnić. Różnice są widoczne w zakresie kształtu i oloru. Powinny być one idealnie dostosowane do stylistyki skutera. Do...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt