Pompa hamulcowa

Części do skuterów » Hamluce w skuterze » Pompa hamulcowa

Pompa hamulcowa

Pompa hamulcowa jest ważnym elementem współtworzącym układ hamulcowy skutera. Głównym zadaniem pompy hamulcowej jest pompowanie płynu hamulcowego. W różnych pojazdach wykorzystuje się zróżnicowane pompy hamulcowe, ale najczęściej wykorzystywanym typem jest pompa tłokowa. Jej mechanizm działania polega na tym, że tłok poruszający się w cylindrze zmienia objętość komory pompy i powoduje tym samym przemieszczanie się płynu hamulcowego.

Tłok będący elementem konstrukcyjnym pompy tłokowej wykonuje posuwisto ? zwrotny ruch. Inną częścią jej budowy jest komora, w której porusza się tłok. Komorę pompy oddziela od ssawnej części za pomocą specjalnego zaworu. Gdy dochodzi do zmniejszenia ciśnienia w komorze zawór ssawny zostaje otworzony, aby płyn hamulcowy mógł swobodnie przemieścić się do komory pompy hamulcowej.

Do najczęściej występujących usterek pomp hamulcowych można zaliczyć pęknięcia w obrębie metalowych lub gumowych elementów. Awarie pompy hamulcowej objawiają się w podobny sposób do usterek przewodów hamulcowych. Drobne uszkodzenia mogą być zdiagnozowane już podczas okresowego przeglądu technicznego. Jeżeli pompa hamulcowa nie działa prawidłowo dochodzi do znacznego obniżenia skuteczności hamowania.

Niepokojącym objawem, który może świadczyć właśnie o uszkodzeniu pompy hamulcowej, jest wyciek płynu hamulcowego. Pompa hamulcowa jest odpowiednio uszczelniona ? zużycie się elementów uszczelniających często odpowiada za jej awarię. Z naprawą lepiej nie zwlekać. W końcu od sprawności działania hamulców zależy nie tylko bezpieczeństwo osoby kierującej skuterem, ale również jej pasażera oraz innych uczestników ruchu drogowego.

Przeczytaj tażkże:

Sprężyna centralna (dociskowa) Sprężyna centralna, zwana też sprężyną dociskową jest elementem napędu skutera. Można kupić ją w zestawie z innymi częściami napędu, albo osobno. Przy wyborze sprężyny centralnej konsument powinien zwrócić uwagę nie tylko na to, do jakich...

Włączniki wentylatora chłodnicy Włączniki wentylatora chłodnicy są nazywane także termostatami. W wielu skuterach te mechaniczne urządzenia umieszcza się pod głowicą. Mogą być one także wkręcane w głowicę z zewnątrz. Głównym zadaniem włącznika wentylatora chłodnicy jest...

Tłoki i pierścienie, zabezpieczenie sworznia Nie tylko uszczelki są niewielkimi, często bagatelizowanymi elementami wymiennymi współtworzącymi konstrukcję silnika skutera. W podobny sposób traktuje się pierścienie i zabezpieczenie sworznia. Nieco inne podejście jest do tłoków ? w końcu są...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt