Płyn hamulcowy

Części do skuterów » Hamluce w skuterze » Płyn hamulcowy

Płyn hamulcowy

Płyn hamulcowy powinien być okresowo uzupełniany. Zbyt niski poziom płynu hamulcowego może doprowadzić do znacznego obniżenia skuteczności hamowania. Podstawową cechą płynu hamulcowego jest jego niska ściśliwość. W większości układów hamulcowych występuje wilgoć. Woda przemieszcza się do układu hamulcowego pod wpływem zmiany temperatury przewodów i zacisków hamulcowych ? gwałtowne zmiany temperatur prowadzą do skraplania i wzrostu poziomu wody. Gromadzące się niewielkie ilości wody zalegają głównie we wspomnianych wyżej elementach układu hamulcowego. Ze względu na obecność wilgoci w tym układzie płyn hamulcowy musi mieć stałą temperaturę wrzenia.

Drugą, pożądaną cechą płynu hamulcowego jest niska temperatura krzepnięcia. W przeciwnym razie układ hamulcowy nie działałby niezawodnie i bezproblemowo. Do płynu hamulcowego dodaje się zwykle poliglikole. Ich zadaniem jest zmniejszenie poziomu tarcia i zużycia. Przy zakupie takiej cieczy trzeba pamiętać o tak zwanej zgodności materiałowej. Chodzi o to, że parametry płynu hamulcowego powinny być zgodne z parametrami materiałów użytych do produkcji części układu hamulcowego. Zaleceń producenta lepiej zatem nie lekceważyć.

Płyn hamulcowy może zawierać dodatki działające antykorozyjnie. Ich zadaniem jest ochrona metalowych elementów pompy hamulcowej, zacisków i innych części układu hamulcowego. Hamowanie opiera się na przekształceniu kinetycznej energii w cieplną poprzez wykorzystanie tarcia. Powoduje to, że temperatura płynu hamulcowego może przekraczać nawet 150 stopni Celsjusza. W związku z tym do płynu hamulcowego dodaje się także przeciwutleniacze poprawiające stabilność termiczną. Ich zadaniem jest też przeciwdziałanie utlenianiu do substancji kwasowych.

Przeczytaj tażkże:

Sprężyny wydechów Sprężyny wydechów to niewielkie elementy, które można wymienić niskim kosztem i bez których układ wydechowy nie mógłby prawidłowo pracować. Sprężyny wydechów są proponowane nie tylko jako pojedyncze elementy, ale także w zestawach...

Silnik skutera Silnik skutera różni się od samochodowego napędu głównie pod względem pojemności. Nawet elektryczne silniki pojawiają się już na tym rynku, niemniej nie są one jeszcze tak rozpowszechnione, żeby mogły wyprzeć benzynowe jednostki. Konstrukcja...

Kanapy Kanapy współtworzą nadwozie skutera rzutując znacznie na komfort jazdy kierowcy i jego pasażera. Zazwyczaj siedzisko jest tak skonstruowane, że składa się z części dla kierowcy i osobnej części dla pasażera, które są ze sobą połączone...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt