Płyn hamulcowy

Części do skuterów » Hamluce w skuterze » Płyn hamulcowy

Płyn hamulcowy

Płyn hamulcowy powinien być okresowo uzupełniany. Zbyt niski poziom płynu hamulcowego może doprowadzić do znacznego obniżenia skuteczności hamowania. Podstawową cechą płynu hamulcowego jest jego niska ściśliwość. W większości układów hamulcowych występuje wilgoć. Woda przemieszcza się do układu hamulcowego pod wpływem zmiany temperatury przewodów i zacisków hamulcowych ? gwałtowne zmiany temperatur prowadzą do skraplania i wzrostu poziomu wody. Gromadzące się niewielkie ilości wody zalegają głównie we wspomnianych wyżej elementach układu hamulcowego. Ze względu na obecność wilgoci w tym układzie płyn hamulcowy musi mieć stałą temperaturę wrzenia.

Drugą, pożądaną cechą płynu hamulcowego jest niska temperatura krzepnięcia. W przeciwnym razie układ hamulcowy nie działałby niezawodnie i bezproblemowo. Do płynu hamulcowego dodaje się zwykle poliglikole. Ich zadaniem jest zmniejszenie poziomu tarcia i zużycia. Przy zakupie takiej cieczy trzeba pamiętać o tak zwanej zgodności materiałowej. Chodzi o to, że parametry płynu hamulcowego powinny być zgodne z parametrami materiałów użytych do produkcji części układu hamulcowego. Zaleceń producenta lepiej zatem nie lekceważyć.

Płyn hamulcowy może zawierać dodatki działające antykorozyjnie. Ich zadaniem jest ochrona metalowych elementów pompy hamulcowej, zacisków i innych części układu hamulcowego. Hamowanie opiera się na przekształceniu kinetycznej energii w cieplną poprzez wykorzystanie tarcia. Powoduje to, że temperatura płynu hamulcowego może przekraczać nawet 150 stopni Celsjusza. W związku z tym do płynu hamulcowego dodaje się także przeciwutleniacze poprawiające stabilność termiczną. Ich zadaniem jest też przeciwdziałanie utlenianiu do substancji kwasowych.

Przeczytaj tażkże:

Podnóżki Podnóżki zapobiegają niekontrolowanemu przewróceniu się skutera podczas postoju. Może to niestety doprowadzić do uszkodzeń, których naprawa będzie kosztowna. Podnóżki są dostępne w sklepach internetowych i stacjonarnych. Bez względu na to, gdzie...

Gaźniki Gaźnik nie występuje w każdym skuterze ? niektóre pojazd jednośladowe są wyposażone we wtrysk paliwa. Gdy gaźnik jest nieprawidłowo wyregulowany, praca silnika staje się mniej wydajna, silnik gaśnie na wolnych obrotach, a spalanie nie jest...

Rozrusznik Rozrusznik jest elementem elektronicznego układu skutera. Żeby włączyć rozrusznik i uruchomić silnik trzeba wcisnąć przycisk. Większość skuterów na rynku jest wyposażonych w specjalne włączniki, które zabezpieczają przed niekontrolowanym...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt