Płyn hamulcowy

Części do skuterów » Hamluce w skuterze » Płyn hamulcowy

Płyn hamulcowy

Płyn hamulcowy powinien być okresowo uzupełniany. Zbyt niski poziom płynu hamulcowego może doprowadzić do znacznego obniżenia skuteczności hamowania. Podstawową cechą płynu hamulcowego jest jego niska ściśliwość. W większości układów hamulcowych występuje wilgoć. Woda przemieszcza się do układu hamulcowego pod wpływem zmiany temperatury przewodów i zacisków hamulcowych ? gwałtowne zmiany temperatur prowadzą do skraplania i wzrostu poziomu wody. Gromadzące się niewielkie ilości wody zalegają głównie we wspomnianych wyżej elementach układu hamulcowego. Ze względu na obecność wilgoci w tym układzie płyn hamulcowy musi mieć stałą temperaturę wrzenia.

Drugą, pożądaną cechą płynu hamulcowego jest niska temperatura krzepnięcia. W przeciwnym razie układ hamulcowy nie działałby niezawodnie i bezproblemowo. Do płynu hamulcowego dodaje się zwykle poliglikole. Ich zadaniem jest zmniejszenie poziomu tarcia i zużycia. Przy zakupie takiej cieczy trzeba pamiętać o tak zwanej zgodności materiałowej. Chodzi o to, że parametry płynu hamulcowego powinny być zgodne z parametrami materiałów użytych do produkcji części układu hamulcowego. Zaleceń producenta lepiej zatem nie lekceważyć.

Płyn hamulcowy może zawierać dodatki działające antykorozyjnie. Ich zadaniem jest ochrona metalowych elementów pompy hamulcowej, zacisków i innych części układu hamulcowego. Hamowanie opiera się na przekształceniu kinetycznej energii w cieplną poprzez wykorzystanie tarcia. Powoduje to, że temperatura płynu hamulcowego może przekraczać nawet 150 stopni Celsjusza. W związku z tym do płynu hamulcowego dodaje się także przeciwutleniacze poprawiające stabilność termiczną. Ich zadaniem jest też przeciwdziałanie utlenianiu do substancji kwasowych.

Przeczytaj tażkże:

Filtry paliwa skuterowe Filtry paliwa odpowiadają za to, żeby do gaźnika trafiało czyste paliwo. Im lepiej działa filtr paliwa, tym dłuższą żywotność ma gaźnik. Wszelkie zanieczyszczenia mają na niego bardzo niekorzystny wpływ. Filtry paliwa powinny być okresowo...

Korektor momentu obrotowego Do sprawnego działania napędu skuterowego potrzebne są korektory momentu obrotowego. Wspomniana część napędu skutera zapobiega ślizganiu się paska napędowego w skuterze. Podczas zwiększania obrotów na pasku napędowym mocno zaciska się wariator...

Stacyjka Stacyjka jest częścią układu elektronicznego skutera zwaną inaczej włącznikiem zapłonu. Może ona przyjmować zwykle jedno z czterech położeń. Kiedy wszystkie obwody elektryczne są wyłączone, nie jest możliwe uruchomienie silnika, a kluczyk...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt