Paski napędowe

Części do skuterów » Napędy skuterowe » Paski napędowe

Paski napędowe

Do sprawnego działania napędów skuterowych potrzebne są paski napędowe. Należy go wymieniać okresowo, zgodnie z zaleceniami producenta i informacjami zawartymi w książce serwisowej pojazdu. Terminy kontroli i zalecana wymiana paska napędowego powinny być respektowane, ale nie ma uniwersalnej granicy eksploatacji tej części układu napędowego. Na tempo zużycia się paska wpływają nie tylko warunki eksploatacji skutera, ale również jego jakość wykonania.

Z jakich materiałów produkuje się paski napędowe?

Paski napędowe najczęściej są produkowane z takich materiałów, jak kevlar, albo tworzywa sztuczne wzmocnione metalowymi cięgnami. Metalowe sploty wzmacniają materiał zapobiegając jego rozciąganiu. Zużycie paska napędowego objawia się jego zwężeniem. Tarcie o ruchome elementy przekładni CVT prowadzi stopniowo do zmniejszenia szerokości tego paska. Paski napędowe o dobrej jakości wytrzymają około 15.000 ? 20.000 km.

Objawy zużycia są niewidoczne

Pasek napędowy zwężając się nie powoduje zmiany pracy silnika. Jedynym sygnałem może być to, że skuter rusza wtedy, gdy obroty silnika są większe niż standardowo. Innym objawem tego, że pasek napędowy wymaga wymiany jest rozwijanie niższych prędkości. Jeżeli pasek ulegnie rozwarstwieniu i ma pęknięte cięgno, podczas jazdy słychać dziwne dźwięki przypominające ćwierkanie. Przerwany pasek napędowy powoduje zatrzymanie się skutera podczas jazdy. Warto mieć przy sobie zapasową część. Do wymiany paska potrzeba m.in. klucza pneumatycznego, z wysokim momentem obrotowym, ponieważ konieczne będzie zdemontowanie sprzęgła.

Przeczytaj tażkże:

Układ wydechowy skutera Układ wydechowy skutera nie jest zbyt rozległy i nie ma bardzo skomplikowanej budowy. Jego konstrukcja składa się z niewielkich elementów, takich jak tłumiki, ich osłony i końcówki oraz uszczelki i sprężyny wydechów. Dopełnieniem budowy układu...

Wariator Wariator jest częścią układu napędowego pełniącą ogromną rolę w zakresie możliwości osiągania prędkości i dynamiki jazdy. Odpowiednie regulowanie wariatora i kontrolowanie jego stanu zużycia pomaga zoptymalizować przyspieszenie i prędkość...

Zapłon Zapłon należy do elementów współtworzących układ elektroniczny skutera. Większość skuterów, które są obecnie oferowane na rynku posiada zapłon elektroniczny. Jego konstrukcja składa się z kilku elementów. Do zapalenia się mieszanki paliwowo -...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt