Korki wlewu paliwa

Części do skuterów » Układ paliwowy skutera » Korki wlewu paliwa

Korki wlewu paliwa

Korki wlewu paliwa są wykonywane z różnych materiałów ? z metali oraz tworzyw sztucznych o wzmocnionym działaniu. Oprócz korków wlewu czasami trzeba dodatkowo wymienić uszczelki. Wspomniane elementy układu paliwowego skutera są dostępne w różnych cenach. Oprócz standardowych korków wlewu paliwa można zastosować osłonę wlewu paliwa.

Co wlewać do skutera?

Większość właścicieli skuterów napędzanych silnikiem spalinowym tankuje 95 ? oktanową benzynę. Można też wybrać te ulepszone ? są nieco droższe i raczej nie cieszą się dużym zainteresowaniem, właśnie z tego powodu. W opinii zmotoryzowanych, którzy korzystają z ulepszonej benzyny zapewnia ona lepszą pracę silnika. Jednostka mniej szarpie, lepiej startuje, pracuje bardziej dynamicznie i równomiernie. Nie ma natomiast różnicy między stopniem zużycia paliwa. Prędkość maksymalna może nieznacznie wzrosnąć. Według ekspertów do skuterów z dwusuwowymi silnikami raczej nie warto wlewać ulepszonej benzyny ? 95 ? oktanowa w zupełności wystarczy. Za nieco lepsze paliwo zapłacimy przeciętnie 3 ? 4 zł więcej na każde przejechane 100 km.

Rodzaj paliwa a moc silnika

Moc maksymalna osiągana przez silnik skutera zasilany przez poszczególne rodzaje paliwa nie zmienia się ? wybór rodzaju benzyny nie ma wpływu na jego pracę pod tym względem. W niektórych testach udało się wykazać różnicę do 1 KM, która jednak jest nieznaczna.

Kaloryczność paliw

Benzyna 98 ? oktanowa spala się wolniej niż benzyna 95 ? oktanowa. Przypuszcza się, że w perspektywie wieloletniej eksploatacji wybór droższej benzyny może się przełożyć na mniejsze zużycie paliwa. Z drugiej strony, koszty paliwa będą znacznie wyższe niż koszt ewentualnej naprawy jednostki napędowej w związku ze stosowaniem bardziej ?budżetowej? benzyny. Benzyna 100 ? oktanowa charakteryzuje się małą kalorycznością w porównaniu ze standardowym paliwem. Zawiera ona ester tetr ? butylowy, który zawiera tlen. Zwykła 95 ? oktanówka go nie zawiera.

Przeczytaj tażkże:

Filtry oleju Filtry oleju zapewniają odpowiednią klarowność tego płynu. Powinny być wymieniane co pewien czas, żeby pojazd prawidłowo funkcjonował. Filtry oleju są elementem układu smarowania skutera. Wspomniane elementy skutecznie oczyszczają olej silnikowy...

Śruby silnika Śruby silnika są elementami, które muszą być ściśle dostosowane do modelu i marki skutera oraz do rodzaju silnika, jaki zastosowano w jego konstrukcji. Zazwyczaj stosuje się prostą klasyfikację tych elementów, opartą na kryterium rodzaju silnika...

Tłumiki Tłumiki służą do efektywnego odprowadzania spalin powstających w procesie spalania mieszanki powietrzno ? paliwowej. Spaliny są transportowane do tłumika rurą wydechową. Rozmiar tłumika w skuterze z czterosuwowym silnikiem jest większy, bo jego...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt