Korki wlewu paliwa

Części do skuterów » Układ paliwowy skutera » Korki wlewu paliwa

Korki wlewu paliwa

Korki wlewu paliwa są wykonywane z różnych materiałów ? z metali oraz tworzyw sztucznych o wzmocnionym działaniu. Oprócz korków wlewu czasami trzeba dodatkowo wymienić uszczelki. Wspomniane elementy układu paliwowego skutera są dostępne w różnych cenach. Oprócz standardowych korków wlewu paliwa można zastosować osłonę wlewu paliwa.

Co wlewać do skutera?

Większość właścicieli skuterów napędzanych silnikiem spalinowym tankuje 95 ? oktanową benzynę. Można też wybrać te ulepszone ? są nieco droższe i raczej nie cieszą się dużym zainteresowaniem, właśnie z tego powodu. W opinii zmotoryzowanych, którzy korzystają z ulepszonej benzyny zapewnia ona lepszą pracę silnika. Jednostka mniej szarpie, lepiej startuje, pracuje bardziej dynamicznie i równomiernie. Nie ma natomiast różnicy między stopniem zużycia paliwa. Prędkość maksymalna może nieznacznie wzrosnąć. Według ekspertów do skuterów z dwusuwowymi silnikami raczej nie warto wlewać ulepszonej benzyny ? 95 ? oktanowa w zupełności wystarczy. Za nieco lepsze paliwo zapłacimy przeciętnie 3 ? 4 zł więcej na każde przejechane 100 km.

Rodzaj paliwa a moc silnika

Moc maksymalna osiągana przez silnik skutera zasilany przez poszczególne rodzaje paliwa nie zmienia się ? wybór rodzaju benzyny nie ma wpływu na jego pracę pod tym względem. W niektórych testach udało się wykazać różnicę do 1 KM, która jednak jest nieznaczna.

Kaloryczność paliw

Benzyna 98 ? oktanowa spala się wolniej niż benzyna 95 ? oktanowa. Przypuszcza się, że w perspektywie wieloletniej eksploatacji wybór droższej benzyny może się przełożyć na mniejsze zużycie paliwa. Z drugiej strony, koszty paliwa będą znacznie wyższe niż koszt ewentualnej naprawy jednostki napędowej w związku ze stosowaniem bardziej ?budżetowej? benzyny. Benzyna 100 ? oktanowa charakteryzuje się małą kalorycznością w porównaniu ze standardowym paliwem. Zawiera ona ester tetr ? butylowy, który zawiera tlen. Zwykła 95 ? oktanówka go nie zawiera.

Przeczytaj tażkże:

Bezpieczniki Bezpieczniki są częściami układu elektronicznego skutera. Bezpiecznik może ulec przepaleniu, gdy w obwodzie elektrycznym jeden z odcinków zostanie przeciążony. Gdyby system elektryczny przestał działać, w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić...

Szpilki cylindra Szpilki cylindra są elementami, które raczej można zakwalifikować do śrub ? mają gwint i nakrętkę. Zwykle produkuje się je ze stali, albo stali nierdzewnej. Określenie ?szpilek cylindra? nawiązuje do tego, że są one stosunkowo długie w...

Rolki wariatora Rolki wariatora są sprzedawane w zestawach po kilka sztuk. Powodem ich wymiany niekoniecznie jest wysoki stopień zużycia, czy też uszkodzenie mechaniczne. Rolki wariatora mogą być wymieniane także w ramach tuningu mechanicznego. Tuning mechaniczny z...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt