Korektor momentu obrotowego

Części do skuterów » Napędy skuterowe » Korektor momentu obrotowego

Korektor momentu obrotowego

Do sprawnego działania napędu skuterowego potrzebne są korektory momentu obrotowego. Wspomniana część napędu skutera zapobiega ślizganiu się paska napędowego w skuterze. Podczas zwiększania obrotów na pasku napędowym mocno zaciska się wariator. Kiedy wariator popuściłby pasek sprężyna centralna powróciłaby na miejsce, obroty zwiększyłyby się, a wariator ścisnąłby pasek. Korektor momentu obrotowego powoduje, że rozwieranie talerzy sprzęgła jest spowolnione. Dzięki temu pasek napędowy nie jest mocno ściśnięty i dzięki temu nie ślizga się na talerzach.

Awaria korektora momentu obrotowego

Najczęstszym objawem awarii korektora momentu obrotowego jest szybkie zrywanie się pasków napędowych. Koszt naprawy obejmuje zwykle nie tylko zakup nowego korektora momentu obrotowego i jego wymianę, ale również koszt zakupu i wymiany paska napędowego.

Talerze sprzęgła

Korektor momentu obrotowego jest zwany także talerzami sprzęgła. Pod względem położenia tego elementu w układzie napędowym można stwierdzić, że jest to w zasadzie element sprzęgła. Korektor momentu obrotowego znajduje się obok dzwonu sprzęgła. Talerze są prowadzone przez bolce. Otwory na bolec także zużywają się z upływem czasu, podobnie jak mocowanie bolca, które się wyciera. Wtedy talerze sprzęgła są nieprawidłowo prowadzone. W efekcie posiadacz skutera może mieć problemy w postaci dużego przełożenia na bardzo niskich obrotach i ślizgający się pasek.

Przeczytaj tażkże:

Przekładnie Ważnymi częściami napędów skuterowych są przekładnie, czyli skrzynie biegów. Obecnie w różnych skuterach stosuje się aż pięć różnych typów przekładni. Pierwotnie przekładnie były oddzielnymi podzespołami, które łączono z silnikiem...

Dozowniki oleju Dodatek oleju do paliwa jest stosunkowo niewielki. Wynosi on w granicach 2 - 4% paliwa i może być różny w zależności od zaleceń producenta skuterów. Współcześnie nie stosuje się już żadnych premixów, jak w czasach PRL. Nowoczesne skutery...

Korektor momentu obrotowego Do sprawnego działania napędu skuterowego potrzebne są korektory momentu obrotowego. Wspomniana część napędu skutera zapobiega ślizganiu się paska napędowego w skuterze. Podczas zwiększania obrotów na pasku napędowym mocno zaciska się wariator...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt