Korektor momentu obrotowego

Części do skuterów » Napędy skuterowe » Korektor momentu obrotowego

Korektor momentu obrotowego

Do sprawnego działania napędu skuterowego potrzebne są korektory momentu obrotowego. Wspomniana część napędu skutera zapobiega ślizganiu się paska napędowego w skuterze. Podczas zwiększania obrotów na pasku napędowym mocno zaciska się wariator. Kiedy wariator popuściłby pasek sprężyna centralna powróciłaby na miejsce, obroty zwiększyłyby się, a wariator ścisnąłby pasek. Korektor momentu obrotowego powoduje, że rozwieranie talerzy sprzęgła jest spowolnione. Dzięki temu pasek napędowy nie jest mocno ściśnięty i dzięki temu nie ślizga się na talerzach.

Awaria korektora momentu obrotowego

Najczęstszym objawem awarii korektora momentu obrotowego jest szybkie zrywanie się pasków napędowych. Koszt naprawy obejmuje zwykle nie tylko zakup nowego korektora momentu obrotowego i jego wymianę, ale również koszt zakupu i wymiany paska napędowego.

Talerze sprzęgła

Korektor momentu obrotowego jest zwany także talerzami sprzęgła. Pod względem położenia tego elementu w układzie napędowym można stwierdzić, że jest to w zasadzie element sprzęgła. Korektor momentu obrotowego znajduje się obok dzwonu sprzęgła. Talerze są prowadzone przez bolce. Otwory na bolec także zużywają się z upływem czasu, podobnie jak mocowanie bolca, które się wyciera. Wtedy talerze sprzęgła są nieprawidłowo prowadzone. W efekcie posiadacz skutera może mieć problemy w postaci dużego przełożenia na bardzo niskich obrotach i ślizgający się pasek.

Przeczytaj tażkże:

Kanapy Kanapy współtworzą nadwozie skutera rzutując znacznie na komfort jazdy kierowcy i jego pasażera. Zazwyczaj siedzisko jest tak skonstruowane, że składa się z części dla kierowcy i osobnej części dla pasażera, które są ze sobą połączone...

Stacyjka Stacyjka jest częścią układu elektronicznego skutera zwaną inaczej włącznikiem zapłonu. Może ona przyjmować zwykle jedno z czterech położeń. Kiedy wszystkie obwody elektryczne są wyłączone, nie jest możliwe uruchomienie silnika, a kluczyk...

Rozrusznik Rozrusznik jest elementem elektronicznego układu skutera. Żeby włączyć rozrusznik i uruchomić silnik trzeba wcisnąć przycisk. Większość skuterów na rynku jest wyposażonych w specjalne włączniki, które zabezpieczają przed niekontrolowanym...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt