Końcówki tłumików

Części do skuterów » Układ wydechowy skutera » Końcówki tłumików

Końcówki tłumików

Końcówki tłumików są często wymieniane nie jedynie z powodu ich uszkodzenia, ale również w ramach poprawy osiągów skutera (tzw. tuningu mechanicznego). Przy wyborze tych elementów układu wydechowego warto zwrócić uwagę na takie parametry, jak długość tłumika oraz wymiary wlotu i wylotu.

Chromowane końcówki tłumików

Obecnie dużym zainteresowaniem cieszą się chromowane końcówki tłumików, których zadaniem jest nie tylko pełnić rolę ostatniego, zewnętrznego elementu układu wydechowego, ale również elementu pełniącego funkcję estetyczną. Do ich produkcji wykorzystuje się metale. Po odpowiedniej obróbce mechanicznej powierzchnia tłumika jest chromowana. Końcówki tego rodzaju mają sportowy charakter i są bardzo podobne do tych, które wykorzystuje się w przypadku samochodów.

Zestawy tłumików

Oprócz pojedynczej końcówki tłumika można kupić kompletny tłumik, który w zestawie ma również elementy montujące. Wewnątrz tłumików do skuterów często stosuje się wytłumiacze z metalu. Same tłumiki również są wykonywane z metalu, a dodatkowo chromowane. W zestawach montażowych tego typu wchodzą tuleje dystansowe i skręcane obejmy.

Modyfikacje układu wydechowego

Końcówki tłumika są wymieniane między innymi w ramach tuningu mechanicznego. Wymiana układu wydechowego na sportowy w dwusuwowych silnikach przynosi realną poprawę. W przypadku skuterów z silnikiem czterosuwowym nie zawsze jest to dobre rozwiązanie. Według ekspertów nie ma to większego sensu, bo na próżno oczekiwać rezultatów. W skuterze z silnikiem dwusuwowym część mieszanki paliwowo ? powietrznej przemieszcza się do wydechu, a dyfuzor powoduje jej cofnięcie. W seryjnych układach wydechowych rezonans powstaje przy niższej prędkości obrotowej. Zastosowanie sportowego układu wydechowego dochodzi do przesunięcia granicy tworzenia się rezonansu. W efekcie poprawia się przyspieszenie i moc, a także prędkość maksymalna. Trzeba się jednak liczyć ze wzrostem zużycia paliwa.

Przeczytaj tażkże:

Cylindry standardowe Cylindry standardowe są główną częścią jednostki napędowej skutera. Są one narażone na działanie różnorodnych czynników, w tym wysokiego ciśnienia oraz bardzo dużych temperatur. Uszkodzenia cylindra mogą doprowadzić do bardzo poważnych...

Nadwozie skutera Nadwozie skutera ma istotny wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy, a jego elementy tworzą design tego pojazdu. Do elementów konstrukcji nadwozia skutera można zaliczyć między innymi osie koła i wahacza, stopki centralne i boczne oraz podnóżki...

Silnik skutera Silnik skutera różni się od samochodowego napędu głównie pod względem pojemności. Nawet elektryczne silniki pojawiają się już na tym rynku, niemniej nie są one jeszcze tak rozpowszechnione, żeby mogły wyprzeć benzynowe jednostki. Konstrukcja...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt