Końcówki tłumików

Części do skuterów » Układ wydechowy skutera » Końcówki tłumików

Końcówki tłumików

Końcówki tłumików są często wymieniane nie jedynie z powodu ich uszkodzenia, ale również w ramach poprawy osiągów skutera (tzw. tuningu mechanicznego). Przy wyborze tych elementów układu wydechowego warto zwrócić uwagę na takie parametry, jak długość tłumika oraz wymiary wlotu i wylotu.

Chromowane końcówki tłumików

Obecnie dużym zainteresowaniem cieszą się chromowane końcówki tłumików, których zadaniem jest nie tylko pełnić rolę ostatniego, zewnętrznego elementu układu wydechowego, ale również elementu pełniącego funkcję estetyczną. Do ich produkcji wykorzystuje się metale. Po odpowiedniej obróbce mechanicznej powierzchnia tłumika jest chromowana. Końcówki tego rodzaju mają sportowy charakter i są bardzo podobne do tych, które wykorzystuje się w przypadku samochodów.

Zestawy tłumików

Oprócz pojedynczej końcówki tłumika można kupić kompletny tłumik, który w zestawie ma również elementy montujące. Wewnątrz tłumików do skuterów często stosuje się wytłumiacze z metalu. Same tłumiki również są wykonywane z metalu, a dodatkowo chromowane. W zestawach montażowych tego typu wchodzą tuleje dystansowe i skręcane obejmy.

Modyfikacje układu wydechowego

Końcówki tłumika są wymieniane między innymi w ramach tuningu mechanicznego. Wymiana układu wydechowego na sportowy w dwusuwowych silnikach przynosi realną poprawę. W przypadku skuterów z silnikiem czterosuwowym nie zawsze jest to dobre rozwiązanie. Według ekspertów nie ma to większego sensu, bo na próżno oczekiwać rezultatów. W skuterze z silnikiem dwusuwowym część mieszanki paliwowo ? powietrznej przemieszcza się do wydechu, a dyfuzor powoduje jej cofnięcie. W seryjnych układach wydechowych rezonans powstaje przy niższej prędkości obrotowej. Zastosowanie sportowego układu wydechowego dochodzi do przesunięcia granicy tworzenia się rezonansu. W efekcie poprawia się przyspieszenie i moc, a także prędkość maksymalna. Trzeba się jednak liczyć ze wzrostem zużycia paliwa.

Przeczytaj tażkże:

Dozowniki oleju Dodatek oleju do paliwa jest stosunkowo niewielki. Wynosi on w granicach 2 - 4% paliwa i może być różny w zależności od zaleceń producenta skuterów. Współcześnie nie stosuje się już żadnych premixów, jak w czasach PRL. Nowoczesne skutery...

Pompa hamulcowa Pompa hamulcowa jest ważnym elementem współtworzącym układ hamulcowy skutera. Głównym zadaniem pompy hamulcowej jest pompowanie płynu hamulcowego. W różnych pojazdach wykorzystuje się zróżnicowane pompy hamulcowe, ale najczęściej wykorzystywanym...

Elektryka w skuterze Konstrukcja skutera obejmuje układ elektryczny złożony z układu ładowania, rozrusznika i stacyjki. Układ elektryczny obejmuje również akumulator, świece i fajki zapłonowe, bezpieczniki, sygnały dźwiękowe oraz zapłon. Do najczęstszych problemów...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt