Klocki hamulcowe

Części do skuterów » Hamluce w skuterze » Klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe stanowią ważną część układu hamulcowego skutera. Należą one do najczęściej zużywających się elementów. Klocki cierne będące częścią hamulców tarczowych pracują w ten sposób, że są dociskane do tarczy tłoczkami hydraulicznymi. Podczas hamowania klocki cierne dociskane do tarczy powodują stopniowe zmniejszenie prędkości pojazdu prowadzące do jego zatrzymania. Od kontroli zużycia klocków hamulcowych rozpoczyna się zazwyczaj sprawdzenie kontroli układu hamulcowego hydrauliczno ? tarczowego.

Współcześnie zdecydowana większość klocków hamulcowych jest wyposażona w specjalny wskaźnik kontroli zużycia. Posiada on bardzo prostą formę nacięcia na okładzinach. Sprawdzenie stanu zużycia klocków hamulcowych polega na tym, że mechanik kontroluje grubość okładzin ciernych. Trzeba też sprawdzić czy nie doszło do popękania okładzin.

W razie zbyt dużego stopnia zużycia klocki hamulcowe muszą zostać od razu wymienione. Wymaga to zdemontowania zacisku hamulcowego, sprężyny, a następnie sworznia ustalającego klocki hamulcowe. Po wykonaniu tych czynności można zdjąć zużyte klocki hamulcowe i wysunąć okładziny cierne. Przed zamontowaniem klocków warto sprawdzić czy uszczelniacze zacisku są szczelne oraz czy nie występują żadne wycieki. Po wciśnięciu tłoczka zacisku trzeba ponownie zamontować sworzeń, sprężynę, a następnie zacisk hamulcowy.

Przeczytaj tażkże:

Sygnały dźwiękowe Elektronika skutera to nie tylko rozrusznik, czy świece zapłonowe, ale również sygnały dźwiękowe. Ich użycie jest prawdopodobnie najmniej skomplikowaną czynnością związaną z używaniem skutera. Wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk oznaczony...

Układ wydechowy skutera Układ wydechowy skutera nie jest zbyt rozległy i nie ma bardzo skomplikowanej budowy. Jego konstrukcja składa się z niewielkich elementów, takich jak tłumiki, ich osłony i końcówki oraz uszczelki i sprężyny wydechów. Dopełnieniem budowy układu...

Rolki wariatora Rolki wariatora są sprzedawane w zestawach po kilka sztuk. Powodem ich wymiany niekoniecznie jest wysoki stopień zużycia, czy też uszkodzenie mechaniczne. Rolki wariatora mogą być wymieniane także w ramach tuningu mechanicznego. Tuning mechaniczny z...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt