Kierownice

Części do skuterów » Nadwozie skutera » Kierownice

Kierownice

Kierownice stanowią element nadwozia skutera. Mają one zwykle otwór wzdłużny i są wykonywane z lekkich, a zarazem bardzo wytrzymałych stopów metali. Metalową kierownicę pomalowaną proszkowo na czarny kolor mocuje się za pomocą podstawy mocowania, która jest odrębnym elementem ? trzeba dokupić ją osobno. Niektórzy producenci oferują także chromowane kierownice, które wyglądają tak, jakby zostały wykonane z czystej, wypolerowanej stali. Srebrzysta powłoka może być pomalowana w serwisie mechanicznym już na życzenie właściciela skutera.

Standardowe formy

Oferta producentów kierownic jest dość monotonna pod względem sposobu wykończenia kierownicy skutera. Wielu nabywców chcąc nadać pojazdowi jednośladowemu bardziej indywidualny charakter decyduje się na zmianę koloru kierownicy. Bardziej odważni dodatkowo tuningują jej kształt ? nie jest to możliwe w każdym przypadku. Kształt kierownicy musi być dostosowany do obowiązujących przepisów związanych z homologacją. Poza tym, kierownica musi być idealnie dostosowana do konstrukcji skutera ? to ona determinuje kształt podstawowego elementu układu kierowniczego będącego jednocześnie częścią nadwozia.

Końcówki kierownicy i inne detale

Przy wymianie kierownicy właściciel uszkodzonego skutera musi liczyć się także z dodatkowym wydatkiem na końcówki kierownicy. Są to detale dostępne zwykle w przystępnej cenie ? podobnie jak sama kierownica i jej podstawa mocowania. Trzeba jednak pamiętać, że na rynku części samochodowych są dostępne nie tylko ekonomiczne, zamienne części, ale także mniej ekonomiczne części oryginalne. Producenci oryginalnych części to Ci sami, którzy wyprodukowali skuter ? nikt od nich nie zna lepiej parametrów i wymagań tego pojazdu.

Oryginalne i zamienne części

Oryginalnym częściom do skutera można zaufać, zamiennym nie zawsze. Producenci zamienników stosują podobne materiały i uwzględniają parametry skutera. Niemniej nabywca nigdy nie ma pewności, czy wybrana część rzeczywiście będzie idealnie pasować do posiadanego pojazdu. Gdyby tak się zdarzyło trzeba jak najszybciej to zgłosić sprzedawcy podając, że produkt ma wadę fizyczną. W tym przypadku jako przykład można podać końcówki kierownicy, które do niej nie pasują, podstawę mocowania kierownicy, która nie pasuje do samej kierownicy, a także kierownicę, której nie da się zamontować w posiadanym skuterze. Pomyłki się zdarzają, ale prawa konsumenta w tym przypadku są odpowiednio zabezpieczone. Wystarczy tylko samemu zadbać o to, by były respektowane. Nieodpowiednie części kierownicy w takim przypadku powinny zostać wymienione na prawidłowe. Gdyby nie było to możliwe, nabywcy należy się zwrot ceny za nieprawidłowe elementy.

Przeczytaj tażkże:

Układ wydechowy skutera Układ wydechowy skutera nie jest zbyt rozległy i nie ma bardzo skomplikowanej budowy. Jego konstrukcja składa się z niewielkich elementów, takich jak tłumiki, ich osłony i końcówki oraz uszczelki i sprężyny wydechów. Dopełnieniem budowy układu...

Cylindry standardowe Cylindry standardowe są główną częścią jednostki napędowej skutera. Są one narażone na działanie różnorodnych czynników, w tym wysokiego ciśnienia oraz bardzo dużych temperatur. Uszkodzenia cylindra mogą doprowadzić do bardzo poważnych...

Włączniki świateł stopu Włączniki świateł stopu są elementem układu hamulcowego skutera. Światło stopu zapala się w momencie uruchomienia hamulca tylnego, albo przedniego ? w momencie naciśnięcia dźwigni przedniej lub nożnej. Włączniki świateł stopu składają się z...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt