Głowice

Części do skuterów » Silnik skutera » Głowice

Głowice

Do części skuterowych potrzebnych do prawidłowego działania silnika należą między innymi głowice. O ich awarii mogą świadczyć choćby ślady oleju pojawiające się na filtrze powietrza. Może temu towarzyszyć wypychanie bagnetu oleju i wydobywanie się spod niego spalin. Tego typu objawy świadczą zwykle o przepaleniu uszczelki pod głowicą, albo też o przedmuchach z komór spalania w następstwie zużycia pierścieni tłokowych. Olej pod wpływem zwiększonego ciśnienia jest wypychany do obudowy filtra. Do objawów zniszczenia uszczelki głowicy silnika należą również dymienie na biało, zapach spalin w cieczy chłodzącej oraz zmniejszenie mocy silnika i jego nierówna praca.

Wymiana głowicy (lub uszczelki)

Głowica zwykle wytrzymuje dłużej, niż znajdująca się pod nią uszczelka. Sposób wymiany obu elementów jest bardzo podobny ? w obu przypadkach trzeba zdemontować zarówno głowicę, jak i uszczelkę. Żeby prawidłowo wymienić uszczelkę pod głowicą, trzeba spuścić płyn chłodzący, a następnie zdjąć drugi wąż. Podgrzewanie gaźnika też powinno być odłączone. Kolejny etap do odłączenie dyfuzora, fajki ze świecy, a po oczyszczeniu powierzchni cylindra można wykręcić świecę. W celu wydmuchnięcia z cylindra reszty cieczy, trzeba wykręcić świecę wrzucić pierwszy bieg i po puszczeniu sprzęgła poprowadzić motor kilka metrów.

O tym lepiej pamiętać

Świecę trzeba wkręcić ponownie, żeby do wnętrza cylindra nic się nie dostało. Następnie wystarczy odkręcić nakrętki mocujące głowicę cylindra i samą głowicę. Wtedy można zamontować jej nowe uszczelnienie. Po nałożeniu głowicy na nowe uszczelki przykręca się nakrętki ? po przekątnej i stopniowo ? przyda się klucz dynamometryczny.

Przeczytaj tażkże:

Fajki zapłonowe Układ elektryczny skutera obejmuje między innymi fajki zapłonowe. Konstrukcja fajki zapłonowej z rezystorem składa się z obudowy bakelitowej, wtyka świecy, uszczelnienia końcówki, rękawa ochronnego, wkręta mocującego przewód i rękawa ochronnego...

Płyn hamulcowy Płyn hamulcowy powinien być okresowo uzupełniany. Zbyt niski poziom płynu hamulcowego może doprowadzić do znacznego obniżenia skuteczności hamowania. Podstawową cechą płynu hamulcowego jest jego niska ściśliwość. W większości układów...

Napędy skuterowe W skuterach wykorzystuje się trzy rodzaje napędów ? spalinowy, elektryczny i hybrydowy. Wybór na rynku jest bardzo bogaty, choć i tak większą część dostępnych modeli stanowią pojazdy napędzane silnikiem benzynowym. Napęd oparty na silniku...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt