Gaźniki

Części do skuterów » Układ paliwowy skutera » Gaźniki

Gaźniki

Gaźnik nie występuje w każdym skuterze ? niektóre pojazd jednośladowe są wyposażone we wtrysk paliwa. Gdy gaźnik jest nieprawidłowo wyregulowany, praca silnika staje się mniej wydajna, silnik gaśnie na wolnych obrotach, a spalanie nie jest optymalne. Gaźnik jest odpowiedzialny za powstanie paliwowo ? powietrznej mieszanki. W komorze gaźnika powstaje mieszanka (tzw. mgła spalinowa), która zostaje bezpośrednio wtryśnięta do cylindra.

Element podatny na zanieczyszczenia

Gaźnik jest podatny na awarie spowodowane przez drobne zanieczyszczenia. Żeby go wyjąć, trzeba zwykle najpierw odkręcić filtr powietrza, króciec ssący i ssanie. Po wyjęciu gaźnika trzeba oczyścić jego powierzchnię benzyną bądź naftą. Następnie trzeba zdjąć pokrywkę odkręcając 3 śrubki. Do przetkania otworu można użyć sprężonego powietrza. Wnętrze gaźnika także można oczyścić sprężonym powietrzem.

Modyfikacja gaźnika

W ramach tuningu mechanicznego można wymienić dyszę na większą wykręcając ją śrubokrętem. Mechaniczny tuning gaźnika musi iść w parze z innymi zmianami w obrębie układu napędowego i wydechowego. Tego typu działania lepiej powierzyć mechanikowi, który się w tym specjalizuje. Wymiana poszczególnych elementów konstrukcji pojazdu jednośladowego musi być przemyślana ? wszystkie parametry techniczne muszą być precyzyjnie dobrane. Zamiana części na ?mocniejsze?, czyli zapewniające lepsze osiągi skutera, przeprowadzona nieprawidłowo naraża właściciela skutera na poważne konsekwencje.

Gaźniki z wyższej półki

Wysoka cena gaźnika niekoniecznie świadczy o tym, że nabywca płaci ?za markę?. Gaźniki z wyższej półki cenowej, określane często także jako ?high ? endowe?, mają nieco inną, ulepszoną konstrukcję. Po pierwsze, charakteryzują się one frezowanymi dolotami, dzięki czemu przepływ powietrza jest lepszy. Zewnętrzna część gaźników z wyższej półki prezentuje się bardzo estetycznie. Nieco sceptycznie trzeba podchodzić do ?uniwersalnego? charakteru takich części ? lepiej rzetelnie sprawdzić, czy wybrany gaźnik pasuje do posiadanego skutera. Sprawdzenie tylko średnicy króćca nie wystarczy.

Przeczytaj tażkże:

Klocki hamulcowe Klocki hamulcowe stanowią ważną część układu hamulcowego skutera. Należą one do najczęściej zużywających się elementów. Klocki cierne będące częścią hamulców tarczowych pracują w ten sposób, że są dociskane do tarczy tłoczkami...

Sygnały dźwiękowe Elektronika skutera to nie tylko rozrusznik, czy świece zapłonowe, ale również sygnały dźwiękowe. Ich użycie jest prawdopodobnie najmniej skomplikowaną czynnością związaną z używaniem skutera. Wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk oznaczony...

Szczęki hamulcowe Układ hamulcowy skutera do sprawnego działania potrzebuje między innymi szczęk hamulcowych. Szczęki hamulcowe są elementami ciernymi współtworzącymi konstrukcję hamulców bębnowych. Nacisk na dźwignię hamulca prowadzi ostatecznie do rozpierania...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt