Fajki zapłonowe

Części do skuterów » Elektryka w skuterze » Fajki zapłonowe

Fajki zapłonowe

Układ elektryczny skutera obejmuje między innymi fajki zapłonowe. Konstrukcja fajki zapłonowej z rezystorem składa się z obudowy bakelitowej, wtyka świecy, uszczelnienia końcówki, rękawa ochronnego, wkręta mocującego przewód i rękawa ochronnego. Oprócz tego typu fajek zapłonowych są dostępne także fajki zapłonowe bez przewodów.

Fajki z rezystorem antyzakłóceniowym

Fajki zapłonowe z rezystorem antyzakłóceniowym gwarantują optymalne tłumienie zakłóceń w pełnym zakresie częstotliwości i bez negatywnych skutków dla pracy silnika. Element rezystancyjny posiada zwykle wartości od 1 do 10 kiloomów oraz wykonuje się go z materiału ceramicznego. Przeskok iskry jest dobierany optymalnie i pozostaje bezpieczny. Niezmienność wartości rezystancji jest z kolei gwarantowana z niewielkim odchyleniem w razie przeciążenia.

Obudowa fajki zapłonowych

Bakelit jest trwałym włóknem fenolowym, z którego wykonuje się osłonę fajki zapłonowej. Charakteryzuje się on również bardzo dobrą odpornością na wysoką temperaturę i naprężenia. Gumowe tulejki znajdujące się na obu końcach zapobiegają stratom energii w efekcie działania wilgoci. Obudowa fajki zapłonowej może być wykonana także z silikonu.

Rodzaje fajek zapłonowych

Fajki zapłonowe bez przewodów są oferowane bez przewodów wysokiego napięcia ? samodzielnie. Na rynku części do skuterów są dostępne fajki przystosowane do instalacji przewodu o średnicy równej 7 lub 5 mm. Innym typem tych części samochodowych są fajki zintegrowane z przewodami wysokiego napięcia. Ich osłony wykonuje sięz silikonu. Zwykle posiadająone rezystor przeciwzakłóceniowy.

Wymiana fajek zapłonowych

Wymiana fajek zapłonowych nie jest skomplikowana. Jeżeli jednak nie ma pewności co do prawidłowości ich montażu, lepiej powierzyć to zadanie mechanikowi. Na rynku dostępnych jest mnóstwo zamienników - grunt to wybrać taki zamiennik, który będzie odpowiedni do posiadanego skutera. Niestety oprócz standardowych zamienników dobrej jakości, na rynku są dostępne także zamienniki, które są po prostu podróbkami. Ich stosowanie może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Przeczytaj tażkże:

Tarcze hamulcowe Tarcze hamulcowe są ważną częścią układu hamulcowego skutera. Tarcze hamulcowe są w przeciwieństwie do zacisków hamulcowych nieruchome. Do produkcji opisywanych elementów układu hamulcowego wykorzystuje się głównie takie materiały, jak...

Śruby silnika Śruby silnika są elementami, które muszą być ściśle dostosowane do modelu i marki skutera oraz do rodzaju silnika, jaki zastosowano w jego konstrukcji. Zazwyczaj stosuje się prostą klasyfikację tych elementów, opartą na kryterium rodzaju silnika...

Tłoki i pierścienie, zabezpieczenie sworznia Nie tylko uszczelki są niewielkimi, często bagatelizowanymi elementami wymiennymi współtworzącymi konstrukcję silnika skutera. W podobny sposób traktuje się pierścienie i zabezpieczenie sworznia. Nieco inne podejście jest do tłoków ? w końcu są...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt