Dozowniki oleju

Części do skuterów » Układ paliwowy skutera » Dozowniki oleju

Dozowniki oleju

Dodatek oleju do paliwa jest stosunkowo niewielki. Wynosi on w granicach 2 - 4% paliwa i może być różny w zależności od zaleceń producenta skuterów. Współcześnie nie stosuje się już żadnych premixów, jak w czasach PRL. Nowoczesne skutery zostały wyposażone w specjalne dozowniki. Właściciel skutera musi wlać olej do oddzielnego zbiornika. Olej będzie podawany do gaźnika automatycznie odpowiednio do obrotów i obciążenia silnika. W silnikach bez gaźnika olej jest podawany kanałami tworzącymi układ, bezpośrednio na łożyska oraz wał korbowy. Olej zamienia się tam w opary, które pokrywają poszczególne elementy silnika.

Niesprawny dozownik a sprawność silnika

Dozownik oleju musi być sprawnie i skutecznie dostarczać płyn do silnika. Brak odpowiedniego smarowania może w krótkim czasie doprowadzić do zatarcia jednostki. W przypadku stosowania olejów do skutera z silnikiem dwusuwowym właściciel pojazdu powinien restrykcyjnie przestrzegać zaleceń producenta. Nadmiar oleju może doprowadzić do mostkowania świec, gromadzenia się na tłoku dużych ilości nagaru dymienia i niesprawnej pracy układu wydechowego. Zbyt duża ilość oleju powoduje, że silnik nie jest w stanie rozwinąć pełnej mocy.

Z czego produkuje się dozowniki oleju?

Do produkcji dozowników oleju wykorzystuje się tworzywa sztuczne i metale, które dają gwarancję tego, że nie będą wchodziły w reakcje z przepływającym przez nie olejem. Drugim istotnym kryterium branym pod uwagę przy wyborze odpowiednich surowców do produkcji dozowników oleju dla skuterów jest odporność na uszkodzenia spowodowane ciśnieniem przepływającego płynu, jak również innymi tego typu czynnikami.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Przy zakupie dozownika oleju warto zwrócić uwagę przede wszystkim na to, czy dozownik jest przeznaczony do dwusuwowego (2T) czy do czterosuwowego (4T) silnika. Drugim istotnym kryterium wyboru nie jest cena, ale zakres zastosowania. Cena to trzecie kryterium, które może wskazywać na to, czy wybrana część reprezentuje wysoką jakość oraz czy do wykonania tej części wykorzystano dobrej jakości materiały. W wyborze odpowiedniej części mogą pomóc opinie innych nabywców na temat wybranej marki.

Przeczytaj tażkże:

Cylindry tuningowe Cylindry tuningowe odróżniane od standardowych zapewniają właścicielowi skutera możliwość poprawy pracy silnika. Z myślą o lepszych osiągach stosuje się cylindry o większej średnicy, a dodatkowo z nieco innymi uszczelkami i wykonane z innych...

Paski napędowe Do sprawnego działania napędów skuterowych potrzebne są paski napędowe. Należy go wymieniać okresowo, zgodnie z zaleceniami producenta i informacjami zawartymi w książce serwisowej pojazdu. Terminy kontroli i zalecana wymiana paska napędowego powinny...

Stacyjka Stacyjka jest częścią układu elektronicznego skutera zwaną inaczej włącznikiem zapłonu. Może ona przyjmować zwykle jedno z czterech położeń. Kiedy wszystkie obwody elektryczne są wyłączone, nie jest możliwe uruchomienie silnika, a kluczyk...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt