Cylindry tuningowe

Części do skuterów » Silnik skutera » Cylindry tuningowe

Cylindry tuningowe

Cylindry tuningowe odróżniane od standardowych zapewniają właścicielowi skutera możliwość poprawy pracy silnika. Z myślą o lepszych osiągach stosuje się cylindry o większej średnicy, a dodatkowo z nieco innymi uszczelkami i wykonane z innych materiałów. Modyfikacje w obrębie silnika są częste zwłaszcza w przypadku sportowych skuterów. Trzeba jednak pamiętać, że stosowanie cylindrów tuningowych wymaga przeprowadzenia wielu zmian, nie tylko w obrębie silnika. Poza tym, cylindry tego typu charakteryzują się krótszym okresem eksploatacji ? bo są mniej trwałe.

Tylko od renomowanych producentów

Jeżeli chcesz przeprowadzać tuning małym kosztem, to lepiej nie przeprowadzać go wcale. Przy wyborze tuningowych cylindrów trzeba kierować się wysoką jakością wykonania oraz odpowiednio wysoką jakością stosowanych materiałów. W związku z tym zaleca się wybór części zamiennych oferowanych przez renomowanych producentów. Dodatkowo, przed zakupem można się zapoznać z opiniami na temat wybranych cylindrów tuningowych.

Cylindry wymieniamy razem z innymi elementami

W przypadku cylindrów tuningowych niezwykle istotne jest przestrzeganie paru zasad. Zmiana osiągów cylindra w ramach tuningu skutera wymaga m.in. wymiany układu wydechowego. Poza tym wymieniając standardowe cylindry na tuningowe, trzeba uwzględnić dodatkowo konieczność wymiany wała, łożyska wału i gaźnika. Niezbędnym minimum jest w tym przypadku wymiana łożyska i dysze, o ile cylinder tuningowy nie generuje zbyt wysokich obrotów i nie przekracza mocy 10 KM.

Cylindry tuningowe klasy Racing

Na osobne omówienie zasługują cylindry tuningowe klasy Racing. Wymagają one wymiany nie tylko cylindra i łożyska, ale również wału i gaźnika. Wał musi być wymieniony na mocniejszy. Gaźnik powinien w tym przypadku mieć 17,5 mm, albo 19 mm. Tylko wtedy dostarczy on silnikowi odpowiednio bogatą mieszankę. Po wymianie gaźnika powinno się wstawić stożkowy filtr powietrza ? dzięki temu gaźnik będzie miał odpowiednio swobodny dostęp do powietrza. Zastosowanie tego typu filtrów zwykle ogranicza się do skuterów wyścigowych.

Przeczytaj tażkże:

Pompy paliwa Pompa paliwa jest częścią układu paliwowego skutera odpowiadającą za dostarczanie paliwa do układu zasilania. Pełni ona również funkcję regulatora ciśnienia paliwa. Na rynku części do skuterów są dostępne różne rodzaje pomp paliwa. Bez...

Cylindry standardowe Cylindry standardowe są główną częścią jednostki napędowej skutera. Są one narażone na działanie różnorodnych czynników, w tym wysokiego ciśnienia oraz bardzo dużych temperatur. Uszkodzenia cylindra mogą doprowadzić do bardzo poważnych...

Lusterka Lusterka pozwalają kierowcy skutera obserwowanie otoczenia wokół niego i innych uczestników ruchu drogowego. Są one ważnym elementem nadwozia wpływającym na bezpieczeństwo jazdy. Jednocześnie poprzez wybór lusterek w odpowiednim kształcie i kolorze...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt