Cylindry tuningowe

Części do skuterów » Silnik skutera » Cylindry tuningowe

Cylindry tuningowe

Cylindry tuningowe odróżniane od standardowych zapewniają właścicielowi skutera możliwość poprawy pracy silnika. Z myślą o lepszych osiągach stosuje się cylindry o większej średnicy, a dodatkowo z nieco innymi uszczelkami i wykonane z innych materiałów. Modyfikacje w obrębie silnika są częste zwłaszcza w przypadku sportowych skuterów. Trzeba jednak pamiętać, że stosowanie cylindrów tuningowych wymaga przeprowadzenia wielu zmian, nie tylko w obrębie silnika. Poza tym, cylindry tego typu charakteryzują się krótszym okresem eksploatacji ? bo są mniej trwałe.

Tylko od renomowanych producentów

Jeżeli chcesz przeprowadzać tuning małym kosztem, to lepiej nie przeprowadzać go wcale. Przy wyborze tuningowych cylindrów trzeba kierować się wysoką jakością wykonania oraz odpowiednio wysoką jakością stosowanych materiałów. W związku z tym zaleca się wybór części zamiennych oferowanych przez renomowanych producentów. Dodatkowo, przed zakupem można się zapoznać z opiniami na temat wybranych cylindrów tuningowych.

Cylindry wymieniamy razem z innymi elementami

W przypadku cylindrów tuningowych niezwykle istotne jest przestrzeganie paru zasad. Zmiana osiągów cylindra w ramach tuningu skutera wymaga m.in. wymiany układu wydechowego. Poza tym wymieniając standardowe cylindry na tuningowe, trzeba uwzględnić dodatkowo konieczność wymiany wała, łożyska wału i gaźnika. Niezbędnym minimum jest w tym przypadku wymiana łożyska i dysze, o ile cylinder tuningowy nie generuje zbyt wysokich obrotów i nie przekracza mocy 10 KM.

Cylindry tuningowe klasy Racing

Na osobne omówienie zasługują cylindry tuningowe klasy Racing. Wymagają one wymiany nie tylko cylindra i łożyska, ale również wału i gaźnika. Wał musi być wymieniony na mocniejszy. Gaźnik powinien w tym przypadku mieć 17,5 mm, albo 19 mm. Tylko wtedy dostarczy on silnikowi odpowiednio bogatą mieszankę. Po wymianie gaźnika powinno się wstawić stożkowy filtr powietrza ? dzięki temu gaźnik będzie miał odpowiednio swobodny dostęp do powietrza. Zastosowanie tego typu filtrów zwykle ogranicza się do skuterów wyścigowych.

Przeczytaj tażkże:

Płyn hamulcowy Płyn hamulcowy powinien być okresowo uzupełniany. Zbyt niski poziom płynu hamulcowego może doprowadzić do znacznego obniżenia skuteczności hamowania. Podstawową cechą płynu hamulcowego jest jego niska ściśliwość. W większości układów...

Gaźniki Gaźnik nie występuje w każdym skuterze ? niektóre pojazd jednośladowe są wyposażone we wtrysk paliwa. Gdy gaźnik jest nieprawidłowo wyregulowany, praca silnika staje się mniej wydajna, silnik gaśnie na wolnych obrotach, a spalanie nie jest...

Układ wydechowy skutera Układ wydechowy skutera nie jest zbyt rozległy i nie ma bardzo skomplikowanej budowy. Jego konstrukcja składa się z niewielkich elementów, takich jak tłumiki, ich osłony i końcówki oraz uszczelki i sprężyny wydechów. Dopełnieniem budowy układu...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt