Cylindry standardowe

Części do skuterów » Silnik skutera » Cylindry standardowe

Cylindry standardowe

Cylindry standardowe są główną częścią jednostki napędowej skutera. Są one narażone na działanie różnorodnych czynników, w tym wysokiego ciśnienia oraz bardzo dużych temperatur. Uszkodzenia cylindra mogą doprowadzić do bardzo poważnych awarii rodzących wysokie koszty. Cylindry można kupić osobno ? w układzie jednocylindrowym, albo dwucylindrowym chłodzonym powietrzem. Dzięki temu w razie awarii cylindra nie trzeba wymieniać całego bloku silnika.

Materiały do produkcji cylindrów

Do produkcji standardowych cylindrów wykorzystuje się materiały, które są bardzo odporne na wpływ wysokich temperatur. Ich właściwości pozwalają na prawidłowe odprowadzanie ciepła. W przeciwnym razie mogłoby bardzo szybko dojść do zmian w kształcie tulei cylindra. Najczęściej wykorzystywanymi materiałami do produkcji cylindrów są aluminium i żeliwo. Ich częste stosowanie jest podyktowane właśnie tym, że są dobrymi przewodnikami ciepła.

Najczęstsze przyczyny awarii

Do przyczyn awarii cylindrów należą m.in.:

  • słaba jakość materiału użytego do produkcji
  • wady produkcyjne
  • stosowanie oleju złej jakości
  • zużycie filru powietrza
  • uszkodzenie elementów łożysk tłoka i korbowodu

Omówienia wymagają wady produkcyjne, które występują dość rzadko. Chodzi o takie przypadki, w których kształt cylindra nie został odpowiednio wykonany, np. nie zachowano precyzji i cylinder nie jest odpowiednio dopasowany do tłoka. Nawet niewielkie nierówności mogą przyczynić się do zakłóceń w zakresie smarowania, pracy tłoka i pierścieni, a także do nieszczelności komory spalania.

Przeczytaj tażkże:

Szpilki cylindra Szpilki cylindra są elementami, które raczej można zakwalifikować do śrub ? mają gwint i nakrętkę. Zwykle produkuje się je ze stali, albo stali nierdzewnej. Określenie ?szpilek cylindra? nawiązuje do tego, że są one stosunkowo długie w...

Osłony tłumików Osłony tłumików są często wykorzystywane przez właścicieli skuterów do poprawy wyglądu jednośladowych pojazdów (tzw. tuningu optycznego). Osłony tłumików mogą przybierać różną formę ? obecnie właściciele skuterów mają do wyboru osłony...

Osie koła i wahacza Osie koła i wahacza stanowią element nadwozia skutera.Wahacze są elementem ramy jednośladowego pojazdu, a ściślej mówiąc tylnego zawieszenia. W skuterach stosuje się m.in. wahacze wleczone. Dobry stan osi koła i wahacza są niezwykle istotne dla...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt