Błotniki

Części do skuterów » Nadwozie skutera » Błotniki

Błotniki

Błotniki są elementem nadwozia skutera nazywanym potocznie chlapaczami. W niektórych pojazdach jednośladowych montuje się je w procesie produkcji seryjnej, w innych zaś mogą pełnić rolę opcjonalnego wyposażenia. Głównym zadaniem błotników jest ochrona nadwozia skutera przed kamieniami, błotem i wodą. Montuje się je za kołami skutera.

Błotniki gumowe i plastikowe

Błotniki przeznaczone dla skuterów są produkowane z różnych materiałów, w tym między innymi z gumowych tworzyw oraz z tworzyw sztucznych (plastiku). Do produkcji błotników producenci wybierają materiały najlepszej jakości, zapewniające jak największą trwałość końcowego produktu. Niemniej nie daje to gwarancji, że nowe błotniki posłużą przez długi czas. Są to elementy narażone na poważne uszkodzenia spowodowane choćby przez fragmenty podłoża. Wymiana błotników na nowe zwykle nie wiąże się jednak z dużymi kosztami. Na polskim rynku posiadacze skuterów mają szeroki wybór tych części.

Przednie i tylne chlapacze

Przednie i tylne błotnik montowane w skuterze można wykorzystać nie tylko jako element chroniący nadwozie. Osoby, które poważnie podchodzą do tuningu wizualnego wybierają takie błotniki, żeby nadać skuterowi bardziej zindywidualizowany charakter. Błotniki są dostępne w różnych kształtach i rozmiarach, od skromnych po bardziej wyraziste ? zdecydowanie jest w czym wybierać.

Błotniki z polietylenu

Do produkcji błotników wykorzystuje się różne materiały, ale szczególnym zainteresowaniem cieszą się tworzywa sztuczne, które są lekkie i do tego bardzo odporne na pękanie. Nie wszystkie rodzaje plastiku nadają się do produkcji błotników. Z pewnością można natomiast wykorzystać polietylen, który znalazł bardzo szerokie zastosowanie w przemyśle. Polietylen jest tworzywem ultra wysokocząsteczkowym o niewielkiej ścieralności. Jego charakterystyczną cechą jest też duża odporność na korozję naprężeniową.

Przeczytaj tażkże:

Kolanka wydechowe Kolanka wydechowe są drobnymi elementami potrzebnymi do prawidłowego funkcjonowania układu wydechowego. Kolanka wydechowe odpowiadają za usuwanie spalin z cylindra silnika. Wspomniane elementy układu wydechowego mocuje się do cylindra wykorzystując...

Końcówki tłumików Końcówki tłumików są często wymieniane nie jedynie z powodu ich uszkodzenia, ale również w ramach poprawy osiągów skutera (tzw. tuningu mechanicznego). Przy wyborze tych elementów układu wydechowego warto zwrócić uwagę na takie parametry, jak...

Pompy oleju Silnik tłokowy nie mógłby pracować sprawnie, gdyby nie otrzymał wsparcia ze strony pompy oleju ? zasadniczego elementu układu smarowania. Sprawnie działająca pompa oleju sprawia, że olej pełniący funkcję czynnika smarującego, może docierać nawet...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt