Akumulatory

Części do skuterów » Elektryka w skuterze » Akumulatory

Akumulatory

Akumulatory są elementem elektrycznego układu współtworzącego konstrukcję skutera. Części samochodowe tego typu przechowują energię elektryczną, której nie wytwarzają, w formie energii chemicznej. Prąd stały jest dostarczany do zasilania elektrycznych urządzeń, kiedy silnik pozostaje w spoczynku. Podczas pracy silnika alternator uzupełnia ubytek energii elektrycznej akumulatora. Najczęstszym rodzajem akumulatorów stosowanych w skuterach są akumulatory kwasowe, zwane także ołowiowymi i kwasowo - ołowiowymi.

Ogniwa akumulatora

W niektórych przypadkach akumulatory ołowiowe są wzbogacane dodatkami, takimi jak antymon, wapń lub srebro. Akumulatory ołowiowe składają się z sześciu ogniw elektrycznych niezależnych od siebie i zamkniętych w komorach obudowy, które są od siebie odseparowane. Napięcie między elektrodami ogniw wynosi około 2,1 V. Ogniwa wyposażone w akumulatory mają strukturę zbudowaną z płyt ujemnych i dodatnich, które są ułożone naprzemiennie. Akumulatory w skuterach zwykle mają instalacje elektryczne o pojemności 12 V.

Akumulatory kwasowo - ołowiowe

Akumulatory kwasowo - ołowiowe są najbardziej popularnym rodzajem akumulatorów między innymi dlatego, że są one dostępne w najniższej cenie spośród wszystkich dostępnych rodzajów tych części. Od ich wynalezienia minęło już ponad 150 lat. Zasada działania pozostała taka sama, choć na przestrzeni piętnastu dekad pojawiły się dodatkowe, zmodyfikowane wersje akumulatorów. Oprócz klasycznych wersji obecnie są dostępne także akumulatory żelowe i AGM oraz akumulatory bezobsługowe.

Cykliczna praca akumulatora

Akumulator kwasowo - zasadowy w skuterze pracuje cyklicznie. Oznacza to, że jest ona naprzemiennie ładowany i rozładowywany. Podstawą magazynowania energii jest odwracalna zamiana metalicznego ołowiu i tlenku ołowiu w siarczan ołowiu. Proces ten zachodzi przy udziale elektrolitu, którym jest 37 % - owy roztwór kwasu siarkowego. W akumulatorze naładowanym w pełni kwas siarkowy ma maksymalna gęstość. Z kolei w czasie rozładowania akumulatora powstaje siarczan ołowiu. Wtedy stężenie kwasu w elektrolicie zmniejsza się. Jeżeli akumulator jest całkowicie rozładowany, stężenie kwasu jest zerowe - funkcję elektrolitu pełni destylowana woda.

Nowoczesne wersje akumulatorów

Akumulatory żelowe do skutera są rodzajem akumulatorów VRLA, które są całkowicie szczelne i ich stosowanie nie jest związane z wyciekiem żrącego kwasu. Akumulatory żelowe różnią się między innymi zdolnością do cyklicznej pracy i żywotnością. Niektóre akumulatory są droższe przy zakupie, ale tańsze w eksploatacji. Współcześnie użytkownik skutera może zapewnić sobie ochronę przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora. Wystarczy zainwestować w sygnalizator dźwiękowy ostrzegający przy rozładowaniu poniżej napięcia 10,5 V. Mają one także rozmaite układy zabezpieczające z przekaźnikami, albo MOSFET-ami.

Przeczytaj tażkże:

Śruby silnika Śruby silnika są elementami, które muszą być ściśle dostosowane do modelu i marki skutera oraz do rodzaju silnika, jaki zastosowano w jego konstrukcji. Zazwyczaj stosuje się prostą klasyfikację tych elementów, opartą na kryterium rodzaju silnika...

Koła i obręcze Nadwozie skutera obejmuje między innymi koła i obręcze, które mają istotny wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy oraz umożliwiają personalizowanie pojazdu. W przypadku kół i obręczy nabywca bierze pod uwagę zasadniczo trzy kryteria ? ceny,...

Lusterka Lusterka pozwalają kierowcy skutera obserwowanie otoczenia wokół niego i innych uczestników ruchu drogowego. Są one ważnym elementem nadwozia wpływającym na bezpieczeństwo jazdy. Jednocześnie poprzez wybór lusterek w odpowiednim kształcie i kolorze...

© 2017 by czesciskutery.pl | Kontakt